UA-37194977-1

21.12.15

Healthy lunch/dinner | Spinazie ei-wrap met zalm


Heb je dat ook wel eens? Dat je eigenlijk echt geen zin hebt om te koken, maar wel zin hebt in écht iets lekkers? Nou dat had ik laatst ook! Ik had eigenlijk niet heel veel producten in huis, maar nog wel eieren.. Dus ik dacht aan een omeletje! Een standaar omeletje is nu niet echt mijn 'cup of tea', daarom heb ik er mijn eigen draai aan gegeven. En het is geworden:


Een spinazie ei-wrap met zalm en hüttenkäse



Wat je daarvoor nodig hebt: 
  • 2 eieren
  • 100 gram hüttenkäse
  • 100 gram gerookte zalm
  • handje verse spinazie
  • peper en zout
Hoe ga je te werk? 

1. Mix in een kom de 2 eieren met peper en zout en de verse spinazie (deze moet je van tevoren even snijden/scheuren, zodat het kleine stukjes worden)
2. Gooi dit in een koekenpan en bak de omelet eerst 5 minuutjes op zacht vuur aan de ene kant en daarna nog ongeveer 2 minuutjes aan de andere kant. Het omdraaien van ei-wrap kan je het beste doen met de deksel nog op de pan. 
3. Als je de ei-wrap klaar hebt leg je deze op een bord en smeer je hier een laag hüttenkäse overheen. 
4. Hierna leg je er de plakjes zalm over en rol je de ei-wrap op. 

Gebruik wel een mes en een vork bij het opeten van de wrap!

Een heerlijk receptje dat je zo klaar hebt en zowel kunt eten tijdens je lunch of diner. Een ander voordeel van dit receptje is dat je direct ontzettend veel eiwitten en ijzer binnenkrijgt, perfect voor of na het sporten dus!



22 opmerkingen:

  1. Dit ziet er echt nice uit. Ik ben sowieso echt een zalm-fan, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh dit ziet er echt heeerlijk uit, alles met spinazie vind ik lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Wraps zijn zo handig voor snelle lunches!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt echt lekker! vooral omdat ik spinazie super lekker vind:D
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het artikel heb ik opgeslagen. Dit wil ik enorm graag eens proberen!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh, dat ziet er echt lekker uit. Ik heb dat heel erg vaak doordeweeks als ik thuis van werk kom: geen zin om in de keuken te staan. Dan doe ik snel iets in de magentron ofzo. Zo slecht. Dit ziet er goed uit en nog gezond ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw dit ziet er zooo goed uit, ik ga het ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Looking good! Daar kan je wel een paar uurtjes op vooruit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi

    Bedankt voor je reactie! Het lijkt wel een pannenkoek,hihihi,..maar ziet er lekker uit hoor..
    Fijne feestdagen..x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er goed uit! Ik houd zelf niet zo van spinazie, maar dit kan denk ik ook prima met andere groenten die je nog hebt liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmm, dat ziet er echt heerlijk uit! Ik hou van Zalm!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat ziet er heerlijk uit zeg!!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er speciaal uit, maar klinkt erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een heerlijke combinatie lijkt mij dat!
    ik houd zo erg van zalm

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hou van spinazie, ik hou van zalm en ik hou van ei dus dit lijkt me echt een heeerlijk combinatie! Ben erg benieuwd hoe het smaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er heerlijk uit!
    xx
    www.thenewpersonalassistant.com

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.