UA-37194977-1

7.3.16

Blog tips | Foto's maken met weinig geld


Een essentie van het bloggen is foto's maken. Ik woon op kamers en heb daarom niet zo veel geld te besteden. Sparen voor een goede spiegelreflex van mij zit er daarom ook niet in. Gelukkig heb ik door de jaren heen wel een beetje mijn weg gevonden in foto's maken wanneer je weinig budget hebt. Benieuwd hoe ik dat precies doe?

Waarmee maak ik foto's maak:
Ik maak foto's met mijn iPhone 5S. Ik ben best tevreden met de scherpte van de foto's die de iPhone maakt.

Neem bijvoorbeeld deze foto: de kwaliteit van de foto is naar mijn idee hartstikke goed voor 'maar' en iPhone.

Wat ik wel eens gebruik om een foto van één product te maken, is een A3. Deze vouw ik dubbel zodat het papier rechtop blijft staan wanneer ik het ergens tegenaan zet, zoals hier bij mijn bank. Je krijgt wel een randje in het foto, maar deze is weg te photoshoppen.

Iets wat ik ook regelmatig gebruik voor als achtergrond van mijn foto's, is mijn kleedje van de IKEA. Het effect van de haartjes vind ik wel wat hebben!

Nog iets wat ik gebruik voor mijn foto's, is mijn witte tafeltje. Dit werkt echter niet altijd even goed (vooral niet als het wat donker is buiten), want ik krijg vaak snel last van schaduwen. Maar ook dit is weg te fotoshoppen.

Welke programma's ik gebruik om mijn foto's te bewerken:
Als je je foto's ook op je mobiel maakt, is VSCO een ideaal programma om je foto's mee te bewerken. Je kunt kiezen voor een aantal filters, maar je kunt ook onder andere de belichting, het contrast etc. wijzigen. De foto hierboven laat echt goed zien waarin deze app allemaal in staat is. Het verbaast me soms echt!

Photoshop gebruik ik vaak wanneer ik papier als achtergrond gebruik. Zoals ik al zei, heb je dan last van dat randje, maar is dat weg te photoshoppen zoals ik gedaan heb op de rechter afbeelding. Ik heb trouwens ook nog wat filterts van Photofiltre gebruikt om de achtergrond witter te maken en het flacon wat scherper en donkerder. Dit doe ik vaker bij mijn foto's, het ziet er daardoor net even iets mooier uit. Collage's maak ik trouwens met Picmonkey.

Zo zie je maar weer: je hoeft niet heel professionele dingen in huis te hebben om foto's te maken voor je blog. Nu ben ik wel benieuwd: wat gebruik jij om foto's te maken? 

12 opmerkingen:

  1. Hele handige tips! Ik gebruik zelf ook mijn telefoon en de kwaliteit is heel goed! VSCO is inderdaad een super fijne bewerk-app :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ik neem me altijd voor om wat meer aandacht te besteden aan foto's voor mijn blog maar het schiet er steeds een beetje bij in haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige tips! Picmonkey is inderdaad een fijn progamma. Creatief bedacht ook om een a3 dubbel te vouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele handige tips! Deze moet ik saven op Bloglovin!
    Liefs,
    Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit zijn ook de dingen waar ik mee werk inderdaad, ik maak mijn foto's zelfs nog met een 4s, (sinds mijn camera het niet meer doet) en het volstaat best prima vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen wat je gebruikt. Ik gebruik vaak gewoon mijn digitale sony camera of mijn Iphone 6. En ik experimenteer de laatste tijd met photofiltre studio X, het lukt steeds beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen. I phone kan je zeker heel ver komen met mooi foto’s maken. Ik maakt gisteren nog heel veel foto’s maar het licht is niet goed genoeg dus ik ben van plan om vandaag nieuwe te maken. Blijft nog steeds soms lastig ondanks alles bewerk programma. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hoeft helemaal geen high tech apparaat te hebben om mooie foto's mee te maken. De meeste foto's maak ik thuis met mijn iPhone!

    Liefs.x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb sinds kort een Sony A5000 en een ministudio voor in huis, ben nog geen pro maar ik knutsel er af en toe nog wat mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Werken met wat je in huis hebt - slimme manieren! Ik heb wel een aparte camera met 16 pixels maar wat helderheid hier en daar kan geen kwaad, wonende in het onzonnige België.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een handig artikel! Ik vind het nog steeds lastig om goede foto's te maken, deze tips ga ik zeker gebruiken;)

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.