UA-37194977-1

12.3.16

Travel | Voorbereidingen New York City


Always follow your dreams! Dat is mijn motto. Bovenaan mijn 'dromen-lijstje' staat: wonen in New York City. Die droom mag ik in mei 2016 waarmaken. Op 7 mei 2016 vlieg in naar New York City om daar een cursus Business English aan een English school in New York te volgen. Deze cursus heb ik geboekt bij Embassy English (tip van een vriendin). Ik ga er drie weken heen, omdat New York behoorlijk prijzig is. Ik heb alles voorbereid en ben nu klaar om te gaan!


Waar ga ik wonen? 
Via AirBnb heb ik een kamer in Hell's Kitchen geboekt. Hell's Kitchen is een hippe wijk in Manhattan. In het verleden is er veel geweld en criminaliteit geweest in Hell's Kitchen. Tegenwoordig is dat gelukkig niet meer zo. Doordat steeds meer restaurant eigenaren hier een restaurant openen (je hebt echt zoooooveel leuke hot spots in deze buurt!) is het een aantrekkelijke buurt geworden voor luxe vastgoed ontwikkelingen. Heel fijn dus. Ik ga in een appartement wonen met nog 4 andere internationale studenten/werkenden. Dat leek me fijn, want dan leer ik direct mensen kennen.


Wat ben ik van plan? 
Pfoe, zoveel! Ik wil sowieso heel New York eigenlijk wel zien. Ik ben er al eens 4 dagen geweest, maar dan zie je eigenlijk nog niet eens een kwart van deze stad met meer dan 8 miljoen inwoners. De tweede dag dat ik er ben heb ik al twee guided tours geboekt. Eén in Brooklyn en één door Soho en China Town. Daar heb ik erg veel zin in. Door zo'n tour zie je direct de hele stad. Daarnaast organiseert de school erg veel leuke activiteiten, elke avond één. Ik ben van plan om aan zoveel mogelijk activiteiten deel te nemen. Ook organiseert de school tripjes naar andere steden zoals Miami en Boston. Deze steden wil ik ook erg graag zien, dus dan zal ik ook meegaan. De planning voor de periode dat ik daar ben wordt pas eind april bekend. Nog even afwachten wat ik nog meer ga doen dus. Ik heb ook een boekje gekocht '38 hours in NYC' bij ModeMusthaves, met allemaal leuke tips en restaurantjes. Deze gaat zeker in mijn koffer! 

Ben jij al wel eens in New York City geweest? Zo ja, tips zijn van harte welkom! 

9 opmerkingen:

  1. Super gaaf! Ik zou zeggen, hou mijn blog in de gaten want ik zit er nu een maand! Er komt ssssnel iets over online!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk is dat meid.
    Ik zelf nog nooit naar toe geweest.
    Ik zou zeggen veel plezier daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en dapper is dat van je meid! Zelf ben ik er nog niet geweest dus heb ik geen tips, maar ik kijk wel uit naar eventuele artikels die hierover online gaan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat super tof zeg! En wat een grappige naam voor een wijk haha! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg tof dat je naar New York gaat, ik wil er ook nog eens naartoe. Het was trouwens erg leuk je te ontmoeten bij het John Beerens event gisteren! :-) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat tof dat je in NYC gaat wonen. Zou er ook wel een keertje naar toe willen gaan!

    -x- Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg! Ik ga van de zomer ook 3 weekjes naar NYC, altijd een droom geweest om het leven in de stad echt mee te maken!
    Ik ben er twee keer geweest en er is zoooooooveeeeeeeel om te doen en te zien, geweldige stad. Liefs.x

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.