UA-37194977-1

30.12.15

Terugblik naar 2015


2015 is bijna voorbij. Het is een jaar waarin veel gebeurd is en daarom heb ik ook veel om op terug te kijken. Ik heb mijn persoonlijke Instagram veel bijgehouden om niks te vergeten van wat ik meegemaakt heb dit jaar. Tijd om dit met jullie te delen!

In 2015...

... ben ik een weekend naar Amsterdam geweest om bij m'n zus te logeren. We hebben geshopt, zijn naar de film geweest, zijn uiteten geweest, hebben door Amsterdam gelopen, zijn Dries Roelvink tegengekomen in de PC Hoofdstraat.. Een geslaagd weekend dus! 

... hebben we zoals elk jaar mijn vader aangemoedigd bij de Klap-Tot-Klap-loop. Mijn vader loopt deze run van 10 km elk jaar en wij als familie moedigen hem al zo lang ik me kan herinneren aan. 

... was ik alweer in Amsterdam te vinden, maar nu met vrienden van m'n ouders, hun kinderen met aanhang en ons eigen gezin. We hebben in een Van der Valk hotel geslapen in de buurt en zijn 's avonds naar Club Dauphine geweest. Hier eet je drie gangen onder het genot van live muziek. Echt een aanrader! 

... heb ik vriendinnen die ik ken van internet weer ontmoet. Daisy was jarig en haar zus had een surpriseparty georganiseerd waarbij ze ons allemaal had uitgenodigd. We spreken elkaar dagelijks maar zien elkaar maar een paar keer per jaar, dus het was weer heel leuk om elkaar weer een keer te zien! 

... ging ik naar Opwekking. Dit is een christelijk evenement waar je een weekend verblijft. Er zijn allemaal diensten voor kinderen, tieners, jongeren en volwassenen. Er is muziek, gezelligheid en vooral heel veel knakworsten.

... ging ik met familiedag naar Giethoorn. Mijn neef en zijn vriendin zijn altijd ontzettend creatief in het verzinnen van activiteiten voor de dag en dit jaar was het ook weer meer dan geslaagd. Helaas gooide de regen wat roet in het eten, maar dat mag het niet wegnemen dat het een leuke dag was! 

... ging ik een dagje varen met de schoonfamilie in Blauwe Stad. Een goede vriendin van me heeft een relatie met het broertje van mijn vriend, dus dat is altijd een gezellige boel! 

... ging ik met de klas naar de kinderboerderij in het stadspark om opdrachten te maken. Ik vind geiten echt geweldige beesten, dus was eigenlijk alleen maar hier te vinden, haha! 

... hadden we een barbecue van de jeugdgroep van m'n kerk, om vervolgens elkaar met verf te begooien. Wat heb ik gelachen tijdens dit gebeuren! 

... gingen we tijdens een mooie zomerdag naar het bos om lekker te jammen en te zingen.

... ging ik voor het eerst zonder ouders op vakantie: ik ging namelijk met een vriendin naar Lloret. Feest! 

... gingen we met de jeugdgroep van de kerk op kamp naar Ameland. We hebben spelletjes gespeeld, wandelingen gemaakt, een ontzettend grappige bonte avond gehad, geluierd op de bank, maar zijn ook serieus met het geloof bezig geweest. Zulke weekenden zijn zo fijn! 

... werd ik 18 jaar! Ik ging 's ochtends voor het eerst naar m'n nieuwe stage om kennis te maken met mijn mentor en even de nieuwe klas te bekijken, 's middags ging ik met vriendinnen lunchen en 's avonds kwamen m'n opa en oma en ouders naar me toe in Groningen.

... wonnen we voor de vierde keer op rij een volleybal toernooi. We heten De pancakes en eten na het toernooi altijd pannenkoeken, dus dat kon dit jaar ook niet missen! 

... ging ik met m'n vriend naar Walibi! 

... bezocht ik voor het eerst een persevent in Amsterdam. Dat was ontzettend leuk om een keertje mee te maken en stiekem was ik best een beetje trots dat ik daarvoor uitgenodigd was.

... ging ik met de klas naar NEMO in Amsterdam om vervolgens met klasgenoten te shoppen in Almere. 

... mocht ik eindelijk mijn propedeuse ophalen. Ik had hem vorig jaar al gehaald, in het eerste jaar, maar was een beetje laat met het aanvragen van het officiĆ«le document. Maar goed, ik heb hem binnen: mijn P van de opleiding Leraar Basisonderwijs! 

... zong ik in een koortje bij een kerstviering. De zaal was uitverkocht en het was een geweldige avond! Ik heb echt genoten op het podium.

... had ik een gala van dezelfde jeugdgroep van het kamp naar Ameland en het verf-gevecht. We hebben verschillende gerechten gegeten bij verschillende leden van de gemeente. Ook dit was weer een geslaagde avond! 

... en last but not least, liet ik me samen met mijn vriend dopen. Ik ben baptist en daar is het de gewoonte om je te laten dopen om op deze manier zichtbaar te maken dat je voor je geloof gaat. Het was een hele mooie dienst en (bijna) al mijn vrienden waren er.

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie momenten heb je meegemaakt dit jaar! Ik wist niet dat je je op deze leeftijd nog kon laten dopen. Ben zelf niet gelovig, dus vandaar. Weer wat geleerd. Fijne jaarwisseling alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt best een mooi jaartje achter de rug zeg! Hopelijk net hetzelfde voor 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's en wat veel mooie en gezellige dingen maak je mee zeg. Samen met je vriend dopen is zeker mooi en laat zien waar je voor staat. Fijne jaarwisseling Jolet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ik wens je het beste voor 2016 <3

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw mooie foto's en je hebt veel leuke dingen gedaan.. hopelijk word 2016 ook erg leuk... Gelukkig nieuwjaar nog!
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om zo even terug te kijken naar 2015! En natuurlijk nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, dat zijn veel leuke momenten! En wat mooi dat je je samen met je vriend hebt laten dopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te lezen wat je hoogtepunten waren afgelopen jaar!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo een overzichtje! Leuke foto's ook trouwens ;)
    Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om te lezen wat je in 2015 allemaal hebt gedaan. Mooi om daarop terug te kijken. Veel geluk in 2016! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk jaar heb je gehad girl! Woon jij nou ook in Groningen? Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.