UA-37194977-1

21.2.15

8x4 deodorants

8x4 is een bekend deodorantenmerk bij de drogisterijen. Ikzelf heb dit merk voorheen nog nooit gebruikt. Maar: eens moet de eerste keer zijn! Vandaar dat ik deze drie deodorants review: beauty, soft kiss en glam up.

Glam up is de meest girly deodorant van de 8x4-collectie. Mede door zijn roze flacon, maar ook door de naam. Volgens 8x4 heeft Glam up een glamoureuze en fruitige geur. De geur begint met een toon van citrusvruchten, sinaasappel en pruim gecombineerd met een speels, fruitig effect van rode bessen. Ik ben qua deo's zelf een enorme fan van fruitige, ietwat zoete geuren. Van de drie deodoranten is dit absoluut mijn favoriet.

Soft kiss heeft een wat volwassener geur dan glam up. Het flacon ziet er chic uit met niet al te veel poespas. Volgens 8x4 heeft Soft kiss een sensuele en romantische geur. De geur begint met een citruscocktail van bergamot en frisse bloeiende hyacinten, eindigend met ylang ylang voor een elegante afronding. Ik vind de geur aangenaam, maar heeft niet mijn voorkeur. Dan neig ik toch meer naar fruitige geuren zoals Glam up.

Beauty heeft de meest kruidige geur van de drie. Ook dit flacon ziet er weer erg mooi uit. Dat oog past op de één of andere manier erg goed bij de geur van deze deo. Volgens 8x4 heeft Beauty een sensuele en vrouwelijke geur. De geur begint met een exotische drakenvrucht, gevolgd door een bloemrijke kern met een hint van orchidee op een warme en zoete karamel basis geurtoon. Ik vind de geur verrassend lekker. Ik was (dacht ik) niet zo van de kruidige geuren, maar ik vind deze echt heerlijk. 

Wat vind ik er van? 
Wat belangrijk is bij een deodorant is dat hij voor bescherming en verfrissing zorgt. Ik heb tot nu toch nog geen enkele deodorant gevonden die mij de hele dag beschermd tegen transpireren. 8x4 belooft een 24 uur durende geur deodorant te zijn maar dit is echter niet het geval. De geur blijft inderdaad lang hangen, maar ik moet gedurende de dag toch een aantal keer spuiten. Ik heb hier niet zo'n probleem mee, want dit ben ik bij andere deodoranten ook gewend. Een minpunt voor een aantal mensen zou zijn dat er alcohol in zit. Als je de deodorant na het scheren opspuit, zal het dus gaan prikken. Wat dan weer een pluspunt is, is dat het geen witte waas achter laat op je kleding.

Zou ik de deodoranten aanraden? 
Ja, voor de mensen die 'normaal' transpireren op een dag. Als je iemand bent die juist wat meer transpireert zou ik voor een beter beschermende deodorant gaan. De deodoranten zijn te koop in (online) drogisten. Prijzen liggen rond de €3,-. 

19 opmerkingen:

  1. Ze lijken me fijn! Ik heb ook al een keer deze deo's gereviewd, maar toen hadden ze nog de oude verpakking. Deze verpakkingen zijn veel mooier! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze klinken niet verkeerd, maar ik ben zelf niet zo'n fan van hele sterk ruikende deo's; voor mijn gevoel vloekt dat een beetje met de parfums die ik dan draag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinken erg fijn! Zelf gebruik ik veel sanex

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er leuk uit, klinkt fijn. Ik gebruikte 8x4 vroeger maar nu blijf ik Rexona en Sanex trouw.

    PS. Ik heb je getagd vandaag, voel je niet verplicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf had ik nog nooit van dit merk gehoord, als ik eerlijk moet zijn! Ik vindt het persoonlijk jammer dat er alcohol inzit, maar vindt het wel fijn dat hij geen witte waas achterlaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm.. ik zweet toch redelijk veel, dus denk ik niet dat het een deo voor mij is :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb eigenlijk nog nooit een deo van dit merk geprobeerd. Ga ik zeker doen! Ik gebruik meestal nivea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Qua deo's ben ik eigenlijk niet zo kieskeurig.. Ik vind alles wel prima. Maar ze zien er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat ik beauty erg in de smaak ga vallen. Omdat der orchideeën in zit en ik ben verslaaft aan die geur. Maar ik denk dat al die deo's super goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vroeger was dit mijn favo deo! Inmiddels gebruik ik ze niet meer, omdat het voor mij niet helpt. Ik vind het uiterlijk heel mooi van de deo's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 8x4 deo's hebben altijd een lekker geurtje! Ik gebruikte deze een aantal jaar geleden, maar ben daarna overgestapt naar Dove.
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb wel een 8x4 gehad maar zelf vind ik ze niet zo fijn. door de alcohol prikken ze zo.... Wel leuk om dit zo te lezen:D
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind deze deo's opzich wel fijn! Al gebruik ik zelf altijd Lady Speedstick.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 8x4 is mijn favo merk als je om een deodorant gaat. De gele variant moet je proberen, die ruikt zo lekker en is ook erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nooit gebruikt eigenlijk ik gebruik op dit moment rexona maar ben er niet heel blij mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vroeger heb ik ook wel 8x4 gehad maar vind rollers zoiezo fijner werken en vind 8x4 vaak niet goed genoeg werken

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik gebruikte dit merk vroeger wel, maar ik gebruik nu altijd rollers van Nivea of van Garnier.
    Anti witte strepen/gele vlekken. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vroeger gebruikte ik dit veel, tot ik er allergisch voor bleek te zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.