UA-37194977-1

22.1.15

My skin is getting better and better


Helaas moet ik er al bijna 5 jaar mee dealen: de beruchte jeugdpuistjes. Ik heb zo veel dingen geprobeerd om het te stoppen maar niets werkte. Ik ben zelfs 2 keer naar de dokter geweest. Hij gaf mij benzylperoxide: eerst de lichte variant en toen dat niet hielp de 'zwaardere' variant. Dit hielp slechts voor eventjes, maar het droogde mijn huid ook enorm uit. Door de producten die ik nu gebruik gebeurt dat voor mijn gevoel niet meer. Sinds ik deze combinatie producten gebruik, gaat het steeds beter met mijn huid.

Laat ik maar beginnen met het product waar ik de dag mee begin en eindig: de deep cleansing gel van De Tuinen. Deze is door onder andere het gebruik van tea tree in het product diepreinigend en geschikt voor de onzuivere huid met verstopte poriën. 's Ochtends gebruik ik het om de viezigheden van mijn gezicht af te wassen die van mijn kussen afkomen en 's avonds gebruik ik het als een soort make-up reiniger. Deze cleansing gel heeft weliswaar een sterkte (niet zo'n lekkere) geur af, maar voor mij is dat geen probleem. Ik merk dat deze cleansing gel goed is voor mijn huid, dus aan dat geurtje stoor ik me niet zo. Hoe ik het gebruik? Ik maak eerst altijd mijn gezicht nat met een washandje, waarna ik deze gel inwrijf. Vervolgens ga ik er met de natte hand van het washandje nog een keer overheen om de gel eraf te halen en maak ik het met droge gedeelte van het washandje mijn gezicht weer droog. Dit kan natuurlijk ook met een schone handdoek.

Deze lotion van de Yves Rocher gebruik ik altijd 's avonds om zeker te weten dat alle make-up van mijn gezicht af is. Wat het belooft:
De Zuiverende micellaire reinigingslotion 2-in-1 :
- Verwijdert op doeltreffende wijze overtollige talg en onzuiverheden.
- Verwijdert de laatste restjes make-up en onzuiverheden.
- Verkwikt de huid in één stap.
Ik breng deze lotion altijd aan met een wattenschijfje. Er komt nog vaak wel wat make-up af, maar voor mij is één keer de lotion aanbrengen genoeg. Het is heel belangrijk dat je je huid schoonhoudt met een onzuivere huid. Een second opion is dus zeker nodig.

 Dan het belangrijkste product: de slakkengel van De Tuinen. Wat het belooft:
Deze unieke gel met slakkenslijm-extract, Aloë Vera, Jojoba, Vitamine E en Allantoïne ondersteunt herstel van de normale en droge huid bij rimpels en littekenweefsel. Het heeft een gunstige werking op de onzuivere huid. De huid wordt zijdezacht en superglad. Gebruik 2-3 keer per dag. Het is een natuurlijke bron van verzachtende allantoïne, collageen en elastine.
Het klinkt misschien een beetje vies, maar het heeft een heel goede werking op de huid. Nadat ik mijn huid gereinigd heb, smeer ik deze gel alleen op de plekken waar ik puistjes heb. Ik doe dit alleen 's avonds want 's ochtends kom ik tijd tekort om de gel echt goed te laten intrekken. Ik merk dat mijn puisten kleiner worden, en als ik nieuwe puisten er bij krijg zijn deze veel minder klein dan voor het gebruik van deze gel. Sinds ik dit product heb, gaat het echt stukken beter met mijn huid. Mijn huidverbetering komt misschien ook doordat ik wat ouder word en misschien uit de pubertijd stap, maar deze gel heeft zeker een grote rol gespeeld in mijn 'huid-opknappings-proces'. De gel is wel aan de prijzige kant. Gelukkig heeft de Tuinen vaak aanbiedingen. Zo heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding 1+2 gratis, waardoor ik drie potten van 120 ml voor ongeveer €60,- had. Twintig euro per potje valt dan nog wel mee.

Verder gebruik ik 's ochtends voor onder mijn make-up een dagcrème van de Yves Rocher en van de HEMA. Ik gebruik overigens ook niet elke dag de slakkengel, soms gebruik ik zelfs helemaal niets of een gewone dagcrème. Ik denk dat het belangrijk is om soms je huid ook eens met rust te laten en te variëren in producten.

33 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat het steeds beter gaat met je huid! Ik heb zelf ook last van mijn huid gehad, ik had erge acne en hoewel dat nu over is (alleen af en toe krijg ik nog een puistje), heb ik nog wel wat littekentjes in de vorm van roze vlekjes die ik nu nog probeer weg te vervagen. Volgens mij helpt slakkengel daar ook tegen, moet er toch maar eens naar kijken weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slakkegel gebruikte ik eerst ook, maar dan van de Action! Dat smeert altijd zo lekker vind ik. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook altijd problemen met mijn huid. Benzylperioxide heb ik ook maar dat droogt inderdaad enorm uit. Slakkengel ga ik eens proberen, hoop dat dat helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om zo een goed geschreven en uitgebreide review te lezen! Ik heb ook wel eens last van puistjes dus ik ga zeker eens bij de Tuinen kijken voor de producten!

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lijken me erg fijne producten ♥ zelf gebruik ik producten van la roche-posay xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook jeugdpuistjes, helemaal niet leuk! De producten die jij gebruikt kende ik nog niet. Het lijken me allemaal fijne producten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne producten gebruik je. Ik ben wel benieuwd naar de slakkengel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt als fijne producten maar ik vind het toch wel een beetje duur hoor haha ;)
    Liefs Quinty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat deze producten zo goed helpen met je huid! Ik heb eigenlijk nooit last gehad van puistjes en heb dus ook geen idee wat werkt of niet, maar toch fijn dat zulke producten je zo erg kunnen helpen met je huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Micellaire reinigingslotion is ideaal, het maakt je huid zo makkelijk schoon. Geen gepoets met milk en lotion. Wat leuk om te lezen dat slakkengel toch wat doet. Blij dat ze helpen in je queste tegen de jeugdpuistjes. Hoop dat je er snel helemaal van af bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je huid beter aan het worden is. Ik heb af en toe nog wel eens last van puistjes maar ik heb het wel eens heel erg gehad. Slakkengel heb ik nog nooit gebruikt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vervelend dat je zo'n onrustige huid hebt. Gelukkig helpen deze producten je een beetje, ik hoop dat je snel van die vervelende puistjes af bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat deze producten je huid verbeteren. Ik ga er zeker een aantal in gedachten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, die slakkengel is echt wel interessant zeg! Wat goed dat het zo goed werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ken deze producten allen nog niet. Klinkt wel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, die slakkengel ziet er idd superinteressant uit. Op naar De Tuinen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je zou de ingredienten van de producten op de site van dr. Jetske Ultee moeten opzoeken. Zo ben ik erachter gekomen dat een een vies soort alcohol in producten zit die de boel alleen maar opfokt.

    Slakkengel, is eh best apart he. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooh de slakkengel! Helemaal uit het oog verloren. Jaren geleden gebruikte ik die ook, van een ander merk, en mijn huid werd er inderdaad mooi glad van! Ik had toen wel een erg droge huid en niet zoveel last van puistjes dus blijkbaar is dit slakkenwonder goed voor vanalles en nog wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke post. Kende je blog nog niet! :) Zou het leuk vinden als je eens een kijkje op mijn blog neemt, die kun je hier vinden: http://fablefrique.com Liefs, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat super dat je voor jezelf een goeie combi hebt gevonden! tea tree werkt voor mij ook ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind je blog erg leuk daarom ben je genomineerd voor de liebster award, neem je een kijkje op mijn blog voor de voorwaarden? Liefs Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat deze producten goed voor je werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lijken mij fijne producten! Ik kende deze producten nog niet maar misschien moet ik ze ook maar eens proberen. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat fijn dat je producten hebt gevonden die werken! Ik heb nog nooit slakkengel geprobeerd, maar het klinkt als een goed product!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat je producten hebt gevonden die echt voor je werken! Ik ben nog niet bekend met deze producten. Klinken niet verkeerd X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat goed dat je iets gevonden hebt dat werkt voor jouw huid!
    Wist niet dat Hema dagcrèmes had. Misschien toch maar even voor kijken.
    Ze hebben idd leuke high waisted broeken bij de Bershka! Bedankt voor de tip!
    Als je nog een zwarte zoekt, zou ik zeker die van de H&M nemen voor €19,99.
    Zit zoo lekker!

    http://fashionoase.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik gebruik die van de tuinen ook. Echt een heel fijn product vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De dokters weten het soms niet beter :) Fijn dat deze producten wel werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat fijn dat het beter gaat! Het lijken me fijne producten die je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat fijn dat het beter gaat! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De laatste keer dat ik je zag viel het me al op dat je huid er erg goed uitzag! Super!
    De tea tree gel gebruik ik zelf ook, op de geur na erg fijn haha.
    Slakkengel klinkt niet heel uitnodigend maar heb wel last van littekens door m'n slechte huid, dus dat ga ik denk ik toch maar even proberen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ben ook erg tevreden met de slakkengel, verder ben ik het eens met dat je producten af moet wisselen. Als ik een product een langere tijd gebruik verliest het zijn werking lijkt het wel. Fijn dat je huid steeds beter wordt!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.