UA-37194977-1

31.1.15

DIY: makkelijke, originele (en goedkope) valentijncadeaus


De meest (gehate of geliefde) feestdag zit er weer aan te komen: Valentijn staat weer voor de deur! Het eerste probleem waar je met je vriend(in) tegenaan loopt: wat gaan we deze dag samen doen? Heb je dit probleem opgelost, staat het volgende probleem alweer op je te wachten: wat moet ik in hemelsnaam aan mijn geliefde geven? Ik vind het zelf het leukst om originele cadeaus te geven die niet Valentijn-cliché zijn. In dit artikel heb ik niet alleen originele DIY-cadeaus verzameld, maar ook cadeaus die makkelijk en goedkoop zijn om te maken. 

Een message board is de ideale manier om elke dag te laten leten waarom je van je geliefde houdt. Het enige want je nodig hebt is een fotolijstje, een whitemarker en een papier voor in het lijstje met de tekst 'i love you because...'. Op lifesweetlifeblog staan de printables voor in het lijstje.

Couponnenboekjes doen het ook altijd heel goed! Op iheartnaptime staan een paar voorbeelden.

Dit is een beetje hetzelfde idee als het couponnenboekje: 12 geplande dates voor elke maand. Op The thinking closet kun je verschillende voorbeelden vinden. Ook staan hier 101 date-ideeën. Niks leuks gevonden? Op Pinterest en Google staat genoeg inspiratie!

Als jouw vriend net zo'n ticketverzamelaar is als de mijne, is deze ticket box een ideaal cadeau! Je kunt ook een speciale ticket box voor jullie samen maken voor de dates die jullie hebben gehad (tickets van de dierentuin, een voorstelling, de bioscoop etc.).

Is jouw vriend een beetje nerdie en houdt hij niet van die zoetsappige valentijncadeaus? Dan vind hij deze stripboekonderzetters vast een geweldig cadeau! Op modpodgerocksblog staat precies beschreven hoe je deze stripboekonderzetters moet maken. En het is helemaal niet moeilijk. 

Ook gift baskets zijn leuk om te geven en vooral om te krijgen. Je kunt er een thema in verwerken (zoals op de foto) of gewoon allemaal kleine dingen die je vriend(in) leuk vindt erin stoppen. Zoiets valt gegarandeerd in de smaak! Op darlingdoodlesdesign vind je een aantal ideetjes, maar ook hiervoor geldt: toch niet iets wat je leuk vindt? Pinterest en Google is your best friend! 

Bier vinden mannen (bijna) altijd lekker. Bier krijgen van je vriendin met gepersonaliseerde teksten? Yes pleaseMakethebestofeverything heeft een voorbeeld gemaakt, maar je kunt het natuurlijk altijd naar eigen smaak versieren.

Deze mokken van abeautyifulmess zijn super leuk, super makkelijk te maken, én super goedkoop. Het enige wat je nodig bent zijn mokken, een sharpie en een oven. Voor leuke teksten: raadpleeg Pinterest of Weheartit! 

Wil je toch liever een boeketje bacon-rozen geven? Instructables laat je zien hoe! Je kunt dan in ieder geval niet zeggen dat je geen origineel cadeautje hebt, haha! 

Wat ga jij doen en geven met Valentijn?

20 opmerkingen:

  1. Leuke ideetjes! Eerst nog een lief zoeken en dan kan ik een van deze ideeën cadeau doen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een super leuke en originele ideeën! Veel liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideeën. Ik doe niks aan Valentijn, vind het commercieel allemaal. Neemt niet weg dat ik het originele ideeën vind want dit kan je natuurlijk de rest van jaar ook geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke ideeën, de mokken vind ik super cute! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Vooral die 12 Pre-Planned dates! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel leuk artikel, voor mij geen stress voor een valentijnscadeau happysingle!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik doe niet echt aan valentijsndag omdat ik het een beetje cliche vind maar leuk lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dat message board is supercute. Mijn man en ik zitten op valentijn in Amsterdam (city triiiiiiip) en gaan gewoon gezellig uiteten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke ideeen! Ik had nog geen idee wat ik ging doen maar nu weet ik het helemaal ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke ideeën!!!! Deze ga ik zeeeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahahahaha, hoe grappig zijn die bacon-rozen? Ik ben er zeker van dat Robby die nog grappig zou vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een toffe ideeën! die date printables ga ik zeker opslaan. :)
    xo, cheyenne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke cadeautjes om inspiratie op te doen!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuke ideeen zeg! Ik denk dat veel meiden hier zeker nog wat aan hebben zo last minute :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke ideetjes! Ik kan hier zeker wat inspiratie uithalen ;)
    X Mouna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, het berichtje op de message board! Die vind ik trouwens wel superleuk, zoiets kan ook je dag maken in de ochtend. Gift sets en bier en ook nog eens een bacon-boeket.. omg! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuke ideetjes !! x www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.