UA-37194977-1

21.9.14

Series die ik gekeken heb


Sinds ongeveer een jaar geleden heb ik Netflix gekregen. Eindelijk kon ik ook eens beginnen met series kijken. Mijn beste vriendin vertelde vaak al fangirlend wat er gaande was in haar serie. Dit maakte mij stiekem toch best nieuwsgierig, ook al dacht ik dat series kijken nooit wat voor mij was. Nu ik toch Netflix had, dacht ik: waarom ook niet? Ik begon de eerste aflevering van Gossip Girl te kijken, en nu kan ik niet meer zonder 'series kijken'. Ik heb op een rijtje gezet welke series ik allemaal gekeken heb de afgelopen tijd. Benieuwd?

Zoals ik al zei begon mijn series-verslaving met Gossip Girl. Tranen, blijdschap, frustraties en mijn gelach: dit kwam allemaal te pas bij het kijken van deze serie. De locaties waren alleen al geweldig (het is voornamelijk opgenomen in New York), de karakters zijn enorm knap (kuch, Chuck Bass) en de kleding die ze dragen is kenmerkend voor elk personage. Ook de verhaallijn is erg goed: high school, college, liefdes en ambities. Ik vind het echt heel erg jammer dat Gossip Girl is gestopt, maar ik heb er vooral erg van genoten.


De serie die ik daarop bekeek is vanaf toen mijn favoriete serie gebleven: 90210. Ook hier heb ik om gehuild, om gelachen en niet te vergeten, gedeald met de frustraties. Deze verhaallijn sprak mij net wat meer aan dan Gossip Girl. Het is namelijk opgenomen in Los Angeles en als je aan LA denkt, denk je aan Hollywood. Beroemdheden kwamen regelmatig voorbij en deze personages wilden allemaal wat bereiken. Je wordt helemaal meegesleept met de personages, ik kon me zo goed inleven in deze serie. Ik vond het echt ge-wel-dig! 

Iets wat ik nooit zal begrijpen, is dat The Carrie Diaries na seizoen 2 is gestopt omdat het niet genoeg kijkcijfers had. Ik vond het zo'n leuke serie! Het was wel ietwat kinderachtig op sommige punten, maar hiertegenover staat dat de verhaallijn naar mijn mening heel leuk was. Carrie wil het graag gaan maken in New York als journalist. Ze zit nog op High School en heeft super grappige vrienden. Daarbij krijgt ze ook een enorm knappe vriend (oh hello, Austin Butler!). Ik vind het echt jammer dat het is gestopt, want ik zou zelf nog wel een stuk of 3 seizoenen er van willen zien! 

Dan Pretty Little Liars. Omdat ik op de set van deze serie was geweest in mijn vakantie in Amerika twee jaar terug, waagde ik een poging om te kijken of het leuk was. Sindsdien kan ik niet meer zonder deze serie en gelukkig loopt hij nog steeds. Het is enorm spannend en onverwachts. Als je denkt dat de meiden nu wel genoeg ellende hebben meegemaakt, gebeurt er wel weer iets waardoor je weer op het puntje van je stoel gaat zitten. Soms vind ik het wel erg langdradig (we wachten nu al 5 seizoenen om er achter te komen wie A is), maar ik weet dat ik gewoon moet wachten omdat er toch wel weer wat spannends gaat gebeuren. Er ging een gerucht rond dat er nog 2 seizoenen bij komen. Nou, met dat soort dingen kun je me blij mee maken! 

Een serie die nu ook nog steeds loopt is The Vampire Diaries. Als ik moest kiezen tussen Pretty Little Liars en The Vampire Diaries, koos ik voor The Vampire Diaries. Hier gebeurt net iets meer. Als iets spannends is afgelopen, komt er wel weer wat anders waardoor de spanning weer enorm gaat oplopen. Het brein die hier achter zit is zó creatief en geniaal, dat verbaast me elke keer weer. Eerst durfde ik deze serie niet te kijken omdat ik nooit wat van enge dingen moet hebben, maar ik ben juist minder bang geworden voor donker door deze serie (je weet toch dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren). Dus als je wordt tegengehouden door je angst: ga het gewoon kijken! Het is écht de moeite waard.

Er is veel onduidelijkheid over de serie Twisted. Er zou een tweede seizoen komen, maar of die er ooit nog komt... geen idee! Het eerste seizoen vond ik in ieder geval erg leuk en spannend. Ook weer zo'n high school serie, maar deze is volwassener dan The Carrie Diaries. Het einde van seizoen 1 was zo spannend en ik keek zo uit naar seizoen 2. Waarschijnlijk kan het wachten nog lang duren, want ik heb laatst gelezen dat er helemaal geen seizoen 2 meer komt. Nu zit ik hier met al die onbeantwoorde vragen, wat ik erg jammer vind. Het gaat over een jongen die zijn tante vermoord heeft en weer terug komt in zijn oude leven. Dit is voor hem moeilijk, maar je krijg ook allemaal dingen te weten over de moord. 

Welke series kijk jij op het moment/wil je nog gaan kijken?

30 opmerkingen:

  1. PLL, OH MY GEEEE, ik wil zooo graaag weten wie A is. Het maakt me gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Vampire Diaries en PLL vind ik echt geweldig, en ik ben nu ook bezig met Gossip Girl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zó geen series mens, kijk er gewoon geen op Divorce na, maar dat is een totaal andere categorie hahaha. Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PLL is nog een serie waar ik erg benieuwd naar ben. Echt iedereen heeft het erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh Pretty Little Liars! Was ik ook helemaal verslaafd aan, blijft spannend! Nu al even geen netflix meer helaas. Gossip girl is ook een favoriet trouwens :)
    kwam je blog via via tegen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hem geen een van deze series gezien.. Op dit moment kijk ik Orange Is The New Black. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PLL is een leuke serie om te kijken!

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke series! 90210 vind ik zelf ook erg leuk en Pretty Little Liars ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke series! Wat leuk om te zien dat 90210 nu weer terug is maar dan met hele andere acteurs. Ik keek dit vroeger altijd op tv. Pretty little liars lijkt me ook super leuk! x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij mij begon het inderdaad ook met Gossip Girl en ik heb ook zo ongeveer zitten huilen omdat The Carrie Diaries ging stoppen. Series zijn zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. The Vampire Diaries wil ik nog graag gaan volgen maar kom er niet aan toe. Moet nodig tijd vrij gaan maken dus..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb al deze series wel gekeken. Ik weet niet waarom ik nog steeds tienerseries volg :P Twisted had wel wat.. maar dat leek uiteindelijk een beetje meh. PLL kijk ik nog steeds wel, maar allang niet meer voor het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aah leuk! Ik kijk een beetje de zelfde series. Ik vind het ook nog steeds jammer van The carrie diaries. The originals is ook nice als je van The vampire diaries houd. New girl is heel grappig en Revenge is heel goed :)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaa ik heb ze ook allemaal gekeken. Behalve Twisted, dat ken ik niet! Verder ben ik nog helemaal verslaafd geweest aan One Three Hill en The OC <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind Gossip Girl echt geweldig! Ik keek er echt zo graag naar! De andere series ken ik wel maar heb ik nog nooit gezien

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Grote Gossip Girl en PLL fan hier! De andere series ken ik niet. Enfin, wel van horen, maar heb ze nog niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit zijn echt heerlijke series, Prison Break is ook echt een aanrader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. twisted kon ik nog niet. misschien ook maar eens aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Netflix zou met de waarschuwing moeten komen dat het errrrg verslavend is!
    Twisted kende ik nog niet. Dexter vind ik ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben net begonnen met Pretty Little Liars. Tot nu toe vind ik het leuk :)
    Gossip Girl heb ik ook helemaal verslonden en iets eerder natuurlijk ook Sex and the City.
    The O.C. was ook erg leuk, van dezelfde makers als Gossip Girl. Verder vind ik Dexter en Breaking Bad gaaf. En oja, the Big Bang Theory, ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Aaaah ik deel je Netflix verslaving zó hard! Ik ben ook een enorme fan van Pretty Little Liars en the Vampire Diaries. En die finale van Gossip Girl... daar kan ik nog steeds om janken haha! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan Mistresses. Heerlijke serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Twisted is waarschijnlijk ook gecanceld :(

    BeantwoordenVerwijderen
  24. leuke series ik kijk zelf ook pll, tvd en heb gossip girl ook gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alle series zijn geweldig die je opsomt! Ik heb ze dan ook allemaal zelf gezien? Een tip; ik ben nu Mistresses aan het kijken en het is echt een leuke serie! Van dezelfde makers van Gossip Girl, hier zijn enkel de acteurs wel volwassener en hebben een job en sommige kinderen. Zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Pretty Little Liars blijft mijn favoriet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ah, jaloers, de set van Pretty Little Liars !
    Ik vind het ook jammer dat The Carrie Diaries is gestopt..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik ben helemaal verslaafd aan orange is the new black. heb 2 seizoenen afgekeken op een maand tijd! nu is het weer wachten op seizoen 3 :(

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.