UA-37194977-1

18.8.14

Skinpharma's miniaturen


Een tijdje geleden ontving ik een pakketje van Skinpharma met daarin allemaal miniaturen van verschillende lijnen: Vichy, La Roche-Posay en Eucerin. Benieuwd naar welke producten en wat mijn mening er over is?

Ik begin met het product waar ik het meest enthousiast over ben: de Vichy Neovadiol Magistral Elixer. Het product zou een goede conditie van de bloedvaten in de onderste en bovenste huidlaag bevorderen en bouwt nieuwe huidcellen en lipiden op. Ook maakt het de huid minder droog en geeft het de huid een aangenaam gevoel. Het zorgt voor een betere regulatie van het vocht- en vetgehalte van de huid. Het heeft geen vette en/of glimmende afwerking en bevat waardevolle vitamine's (A, D, E, F) en maakt de huid glad, soepel en geeft de huid een frisse uitstraling. Dat zijn een hoop beloftes! 

Ik heb last van puisten. Sinds ik dit product gebruik is mijn huid veel rustiger geworden. De puisten zijn kleiner geworden of zelfs verdwenen en de roodheid is ook afgenomen. 's Avonds smeerde ik vooral gedeeltes op mijn hoofd in met deze olie, waarna ik 's morgens wel wakker word met een enigszins vette huid. Dit is voor mij geen probleem, want nadat mijn dagcrème was opgedroogd, had ik daar geen last meer van. De belofte dat het de huid glad en soepel maakt, komt het product ook helemaal na. Ook duurt het best lang voordat het flacon op is. Je gebruikt namelijk steeds druppels in plaats van grotere hoeveelheden. Het product is redelijk prijzig, namelijk €35,46 voor 30 ml. Maar omdat je er een lange tijd mee vooruit kan, is dit nog te overzien.

Ik raad dit product je sterk aan als je last van een onzuivere huid hebt. Het heeft mij in ieder geval erg geholpen! De Vichy Neovadiol Magistral Elixer kun je vinden op www.vichy.nl en www.skinpharma.nl


Het tweede product is de La Roche Posay Toleriane Reinigingslotion. Dit is een reinigende emulsie voor de intolerante, gevoelige huid. De huid wordt zo op een zeer milde manier gereinigd en beschermt de huid tegen uitdroging en irritatie. Het bevat geen parfum, parabenen, oppervlakte-actieve stoffen en conserveermiddelen. Een zeer zacht middel om je huid te ontdoen van make-up.

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een zeer milde manier is voor het reinigen van de huid. M'n huid raakt er ook totaal niet uitgedroogd en geïrriteerd door. Het enige nadeel van het product vond ik het textuur. Dit is namelijk een vloeibare melktextuur, terwijl ik juist meer van vloeibare producten ben als het om make-up remover gaat. Ik vind het niet fijn om mijn ogen met mijn blote handen te ontdoen van make-up, waardoor ik een wattenschijfje gebruikte. Dit werkte voor het resultaat niet optimaal. Voor de mensen die een melktextuur juist wel vinden is dit een prima product, maar voor mij niet. Dit is dus meer een kwestie van smaak, want het product doet verder goed zijn werk.

De La Roche Posay Toleriane Reinigingslotion kost €14,49 voor 200 ml en kun je vinden op www.laroche-posay.nl en www.skinpharma.nl.


De La Roche Posay Effaclar Duo is een dagcrème en nachtcrème voor de vette, onzuivere huid. Het belooft ernstige onzuiverheden en verstopte poriën aan te pakken, dode huidcellen te zuiveren en verwijderen en gaat roodheid tegen. Ook corrigeert en voorkomt het product littekens. 

Van het beloofde resultaat heb ik weinig gemerkt. Het maakte mijn huid wel iets rustiger, maar haalde mijn onzuiverheden zeker niet weg. Misschien komt dit ook doordat deze miniatuur tot mijn verbazing erg snel op was en ik dus niet lang genoeg de tijd had om echt te wachten op resultaat. Voor een dagcrème en nachtcrème en zelfs als een make-up basis is dit wel een prima product. 

De La Roche Posay Effaclar Duo kost €14,78 voor 40 ml en kun je vinden op www.laroche-posay.nl en www.skinpharma.nl.


Het laatste product dat ik reviewd heb ik de Eucerin AQUAporin Active Hydraterende en beschermende creme SPF 15 + UVA. Het belooft een verfrissende en snel absorberende crème die de huid intensief en langdurig van vocht voorziet en de huid beschermt tegen UVA/UVB-stralingen te zijn. Dit zorg voor de uitstraling van een gladde, soepele en frisse huid. Dit product is geschikt voor de normale, vochtarme huid. Ik heb zelf een gemengde huid, wat voor mij geen probleem was.

Het product smeer je als het ware uit als een soort zonnebrand: het wordt steeds minder wit wanneer je dit uit smeert. Dit vond ik een goed teken, want deze crème bevat ook SPF 15. En iedereen weet (hopelijk!) hoe belangrijk het is om je huid te beschermen tegen zonnestralen. Het was dus net alsof ik zonnebrand op m'n hoofd smeerde, maar dan in dagcrème-vorm. De crème is licht geparfumeerd, wat zorgde voor een frisse geur. Ook trekt het product snel in m'n huid, waarna ik snel aan de slag kan met mijn gezichtsmake-up. Het product zorgt er voor dat mijn huid soepeltjes, fris en gehydrateerd blijft. Dit is een product die ik zelf ook zou willen hebben (maar dan in het grote flacon)!


23 opmerkingen:

  1. De eerste lijkt me wel wat, ik heb (helaas) ook best vaak last van onzuiverheden…
    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke producten zijn het ik gebruik ze zelf nu ook x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh het eerste product lijkt me vooral erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er erg mooi uit! Zelf gebruik ik van LA Roche de toleriane creme, deze creme zou ik iedereen willen aanraden met een acne/gevoelige huid. Sinds ik 'm gebruik wil ik nooit en nooit meer een andere creme, en ik heb zoveel minder last van puistjes ;) Dus een tipje!

    Janneke van
    www.jantasie.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh grappig, die Toleriane mini heb ik net in mijn toiletzak gegooid :-) Vertrek voor een paar dagen naar Belgie zo meteen en dan zijn van die mini's echt superhandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze lijken me erg fijn! Vooral producten van Vichy, daar hoor ik veel goeds over! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke reviews! Vooral de eerste klinkt wel heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. cute die mini's altid handig om uit te testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijken mij stuk voor stuk fijne producten! x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lijken me allemaal fijne producten! Ik gebruik zelf dagelijks producten van La Roche-Posay en Eucerin, en ik ben er altijd heel tevreden over

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt heel goed allemaal :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijken me stuk voor stuk fijne producten.. Altijd leuk van die miniaturen om lekker te kunnen testen. Net wat beter dan die testertjes waar meestal niet eens genoeg in zit voor één keer gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De producten van La Roche Posay lijken me heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! mij lijkt het eerste product wel wat! lijkt mij heel erg fijn met een combi huid!

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.