UA-37194977-1

22.8.14

Mijn zelfgemaakte receptenboek


Receptenboeken zijn voor mij altijd moeilijk. Als ik in een receptenboek blader, zijn er vaak maar twee of drie van het hele boek die me echt lekker lijken. Nu ik op kamers ga en zelf moet verzinnen wat ik ga eten en dat vervolgens ook zelf moet koken, dacht ik dat het eens tijd werd om mijn eigen receptenboek te maken. Benieuwd?


Ik vond dit boekje bij de Hema. Ik vond de kaft heel leuk en vrolijk en hij is ook stevig. Ideaal voor m'n aankomende receptenboek dus! 

Verder heb ik washitape, een schaar, een lijmstift, een marker, 'photo corners' (ook van de Hema) en natuurlijk een pen gebruikt.

De recepten die ik heb gevonden heb ik uit gratis tijdschriften of kleine meeneemrecepten uit supermarkten gehaald. Ik ben langs de Jumbo en Lidl geweest. Bij de Albert Heijn was de Allerhande helaas op. Dit is geen probleem, want de recepten kun je natuurlijk ook allemaal op internet vinden.

Op de eerste bladzijde heb ik het woord recepten geschreven. Ik heb op dafont.com een leuk lettertype gezocht en deze nagetekend (voor als je niet erg creatief bent als het om lettertypes gaat, zoals ik). Dit vond ik nog een beetje saai staan, dus om het op te fleuren heb ik washitape aan de kantlijn geplakt. Ik vind dit echt een leuke bladzijde geworden, als zeg ik het zelf!  

De tweede bladzijde is de inhoud. Zo kan ik makkelijker recepten terugvinden. Als m'n receptenboekje heel erg dik wordt en deze bladzijde dus vol is, plak ik op de linkerbladzijde een gevouwen papier met meerdere recepten erop, zodat ik nog een goed overzicht kan behouden.

En zo ziet het receptenboek er van binnen uit. Het is natuurlijk niet zo netjes als een echt receptenboek, maar ik vind dit effect met washitape, de photo corners, de blauwe pen en een gewoon handschrift ook erg leuk. En ik kan helemaal zelf bepalen welke recepten ik er in stop.

Ik ben van plan om nog veel meer recepten in mijn receptenboek te schrijven, maar ik wilde mijn huidige receptenboek graag even met jullie delen.

Waar halen jullie je recepten vandaan?

45 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb een map met recepten maar doe er eigenlijk (te) weinig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk idee! En heel erg handig want je hebt alleen de recepten die je wil! Ik wil er misschien ook wel een maken!
    Liefs, Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, dit deed ik vroeger ook! Heb nog ergens de schrift ervan liggen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee zeg! Het boekje heb ik ook hihi :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een leuk boekje! Handig ook natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee ik heb je genomineerd voor de sunshine bloggeraward, liefsx

    thesmallthings-blog.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt mij ook heel leuk om een keer te doen! Ik heb ze nu allemaal bij mijn Favorieten staan, maar heel erg overzichtelijk is dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel leuk gedaan! De recepten lijken me ook erg lekker :) Ik kom zeker een keertje bij je eten haha! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee! Ik kan alleen echt niet koken, ik weet niet eens hoe ons koffiezetapparaat werkt haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat leuk gedaan! Ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met koken, dus dit is ook wel een erg leuk idee om te gaan maken. Dit weekend maar even langs de Hema :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk dat je je eigen receptenboek gemaakt hebt! Ik ben nu ook al bezig met het bijhouden van recepten in een mapje zodat ik die later kan gebruiken wanneer ik op mezelf ga wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh, wat een leuk idee! Ik had in juni in de States bijna een receptenboekje gekocht, maar het bleek 20 dollar te kosten en dat vond ik toch wat veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is zoo leuk! Ik heb ooit op de middelbare school ook een eigen receptenboek gemaakt en als het goed is heb ik die nog steeds. x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk gedaan! Ik heb er zelf ook eentje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk gedaan handy ook met foto;s etc erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk idee! Misschien een leuke tip, bij de Action verkopen ze een mapje met insteekhoezen speciaal om recepten in te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super tof idee! Ziet er echt heel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk! En altijd fijn om creatief bezig te zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super tof idee! Ik heb je genomineerd voor de sunshine blogger award op www.milesawayfromwonderland.wordpress.com ! Liefs, Amber

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En ook zo leuk om te maken!! Ik heb ook een recepten boekje, eens bij de Aldi gekocht. Handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er echt super leuk uit! Gaaf om zelf te maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een origineel idee! Altijd handig om je recepten te bundelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ziet er ontzettend leuk uit! Ik kook nog niet echt zelf, dus ik haal mijn recepten nergens vandaan.. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt super leuk! :D Ik vind het er zelfs leuker uit zien dan een "normaal" receptenboek! Ik was zelf ook al een tijdje aan het nadenken of ik een recepten boekje zou gaan maken, maar jij hebt mij overgehaald :) Ik ga binnenkort een boekje maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat leuk gedaan zeg! Ik heb ook altijd dat probleem met receptenboeken, niet alles is even lekker. Ik zoek vooral op het internet naar lekkere recepten of via via, maar heb nog geen boek ervan, haha ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, wat creatief! Ik heb zelf een soort boek met insteekmapjes waar ik lekkere uitgeprinte recepten in stop. Heel handig als je op kamers zit en geeeen idee hebt wat je nou weer moet gaan koken ;). Maar dat van jou ziet er natuurlijk wel een stuk leuker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mag ik ook even een applausje geven voor jouw blognaam 'Golden Mustaches', superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een super leuk idee, ahh! Gelijk zin om aan de slag te gaan, dit is ook echt iets voor mij! X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk gemaakt! Ik heb mijn recepten uitgeprint en in een leitzmapje gedaan, niet veel bijzonders haha

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk! Ik ben ook zelf een receptenboekje aan het maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zit er leuk uit!! Ik heb deze schrift ook, hij is inderdaad erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuk idee , en ook leuk gelukt! Misschien deze week ook eens mijn eigen recepten boekje maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel leuk gedaan! Mijn site is eigenlijk mijn persoonlijke receptenboek :P Ik zet er alleen op wat ik zelf echt lekker vind. Vriendin van me zei al dat ik er een fotoboekje van moest laten maken, zodat ik het als boekje weg kan geven. Maar dat vind ik zelf wat minder leuk denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk zeker een keer uitproberen ! Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.