UA-37194977-1

27.6.14

Printic: Polaroid Photo App


Tegenwoordig wil bijna iedereen wel een polaroidcamera. Je klikt op een knopje, je wacht even, en dan heb je de foto meteen in je handen op de manier van een polaroidfoto. Ik zelf wil ook heel graag een polaroidcamera. Deze zijn nog wel betaalbaar, maar de fotorolletjes zijn helaas erg duur. Meestal betaal je €25,- om 20 foto's te kunnen maken, dat betekent €1,25 per foto. Stel, je foto mislukt, wat snel met zo'n camera kan omdat je maar één kans hebt, heb je wel weer iets meer dan een euro verspilt. Zonde! Gelukkig bestaat hier een oplossing voor: Printic. Dit is een app waarmee je de foto's kan uploaden en kunt bestellen op een polaroidfoto. Ik heb een paar foto's besteld, benieuwd?

 Printic is een gratis app, verkrijgbaar in de Apple én Google store. Je kunt verschillende dingen bestellen, zoals een fotoboek (€24,90 voor 20 pagina's, elke extra pagina is €0,69), losse foto's (de eerste foto is €1,59, de rest is dan €0,39), een doos met meerdere foto's (€19,90 voor 50 foto's), posters (€24,90) en kalenders (€14,90). Verzenden is gratis en wereldwijd. 

Ik heb zelf voor de 'prints' gekozen, de losse foto's dus. Je kunt vanaf je mobiel foto's selecteren vanuit je album, Facebook, Instagram en Dropbox. Zodra je een foto hebt gekozen, kun je deze bewerken. Je kunt er tekst onder zetten, je kunt de foto verschuiven en de kleur van de rand veranderen.

Je kunt de foto's betalen via iDeal, PayPal, creditcard: eigenlijk met alles. De verzending is snel, ik had de foto's in 5 dagen thuis nadat ik de bestelling geplaatst had. Om deze envelop zat ook nog een normale envelop. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de foto's beschadigd aankomen.

Ik heb 7 foto's besteld en dat bracht me op een bedrag van €3,93. Dit betekent dat elke foto 56 cent kost. Veel goedkoper dan echte polaroidfoto's! De grootte van deze foto's is 8x10 cm.

De kwaliteit van de foto's is goed: het is gewoon normaal fotopapier maar dan op een polaroidmanier. De kwaliteit van de foto gaat er niet op achteruit op dit soort fotopapier.

Ik ben blij dat ik deze app heb ontdekt en ga er zeker nog vaker een bestelling plaatsen! 

Wat vind jij van polaroids?

56 opmerkingen:

  1. Wat grappig, ik vind Polaroids erg leuk maar vind het toch wel duur, de camera's zelf niet zozeer maar de films e.d. dus dat weerhoudt me ervan, dit is wel leuk om een keer te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik vind het zelf ook te duur om aan te schaffen, vroeger heb ik wel zo een mini gehad, maar als je dan een mislukte foto hebt is het duur he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die toestellen zien er wel heel tof uit, maar ik vind het inderdaad ook erg prijzig. De mogelijkheid dat het mislukt vind ik juist wel wat hebben, maar voor ongeveer een euro per stuk wil je ze inderdaad toch wel graag mooi hebben haha. Leuke optie dit, ziet er tof uit! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Printic is geweldig. Heb er ook al veel daar besteld en heel snel in afleveren op je adres naar keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ziet er echt heel mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een leuk idee! De camera's zijn wel erg mooi... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend handig! Ik heb een polaroid camera en het is inderdaad echt duur om daarmee foto's te maken.. en veel foto's mislukken ook nog eens :( Dan is dit stukken beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat cool, al mist het wel een beetje het effect van de foto's uit een polaroid. Ik heb er ook een en ondanks dat de film erg duur is, gebruik ik hem nog wel. Het is wat meer nadenken over de foto's dan met een digitale camera, want je kan de foto's niet previewen op je schermpje en verwijderen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt superleuk! Lijkt me een heel tof cadeau voor een vriendin ofzo

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah super leuk! Wel jammer dat het zo duur is om foto's te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja erg jammer dat polaroids zo ontzettend duur zijn. :( had anders heel leuk kunnen zijn, wel fijn dat ze een oplossing hebben gevonden met zo'n app haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Lijkt me heel fijn om op te hangen in je kamer aan de muur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zijn echt zo leuke herinneringen hé! Inderdaad wel wat duur maar voor enkele foto's is het natuurlijk wel tof om hebben.

    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh goed idee zeg! Ik heb het ooit wel eens getwijfeld om echt zo een camera te kopen maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Het fotopapier is inderdaad ontzettend duur, en de camera is ook veel te groot om steeds overal mee naartoe te nemen. Ik trek dan toch gewoon liever foto's met mijn gsm. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super leuk idee! Het is zeker net zo leuk als 'echte' polaroid foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk :-D Vind het leuk om zoiets op te hangen in je kamer!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oo wist ik niet , wat leuk !x

    mylifeasfanta.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wil ook heel graag een polaroid camera! Helaas worden de foto's dan heel duur :( Ik maak daarom vaak nep-polaroids haha. Je hebt een leuke blog :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij hebben een polaroid thuis maar vind de 'vulling' zo duur haha. Erg leuk idee, op youtube zag ik een keer een boom gemaakt van die foto's in een slaapkamer. Was erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Blijft toch leuker fysiek een foto in je handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw super tof! Ik ben er echt gek op haha. Ik vind het echt oprecht fijn dat je een foto gelijk kan 'innen'. Dat heeft toch iets speciaals.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Reacties
    1. Oeps. Ik dacht dat mijn vorige reactie niet aangekomen was want ik zag hem niet meer staan. Nu ik de tweede heb geplaatst zie ik hem wel weer.. haha!

      Verwijderen
  23. Eush, hier had ik nog nooit van gehoord. Het is echt de perfecte oplossing. Toch super leuke polaroid foto's maar een stuk goedkopen. So nice!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke app! Dit is een goede manier van goedkope polaroid-foto's maken. :) ik heb zelf een polaroid (dezelfde als op de eerste foto) en de foto's die ik er bij heb gekocht waren inderdaad niet heel goedkoop (wel goedkoper dan meestal, want voor 20 foto's betaalde ik zo'n 17 euro), maar ik wil ook niet zo veel foto's maken. Polaroid foto's vind ik leuker om zeg maar 'speciaal' te houden en dat zijn ze niet wanneer ik er 100 per dag maak, haha. :)
    xxRoos

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Love that polaroid! Have it in the same color! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Aaaaah, dat vind ik echt super leuk! Polaroids zijns het leukst hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is een leuk idee dat je polaroids kan afdrukken, het magische van dat je gelijk de foto hebt is er dan wel vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit lijkjt me wel een erg handige app! Ik vind die camera's voor polaroid wel heel schattig, maar door de prijs per foto zou ik er vooral één willen als decoratie niet om te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke app! Ik zou ook wel zo'n polaroid camera willen hebben, maar het is me toch wat te duur. Dit is dus ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Aah wat gaaf! Dit ga ik sowieso onthouden, ik wil graag een deel van mijn muur volhangen met polaroids... THANKS! leuke blog heb je, ik volg je nu :) X
    www.ingewm.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het ziet er echt ontzettend leuk uit! Toch zou ik echt een polaroid camera willen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jaa ik heb hier ook al eens wat foto's besteld! Echt heel fijn en mooi, na de vakantie ga ik ze daar weer bestellen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig dat het ook voor android bestaat :o!
    Valt wel te overwegen, thnx voor de tip !
    xo Leila

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het lijkt mij zo ontzettend leuk om een polaroid camera te hebben! x

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw, dat is leuk! Via een app nog wel! Die moet ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Echt een geweldig idee! Ideaal alternatief voor zo'n veel te dure Polaroid camera! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ooo,I want to buy this kind of camera! : )

    BeantwoordenVerwijderen
  38. oh, ik vind dit zo leuk he! Laat me een beetje denken aan hema instagram foto's. (:

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.