UA-37194977-1

7.1.13

How to: make curls without heat

Bijna elk meisje met steil haar wil graag krullen, maar weinig meisjes hebben veel geld over voor een echt goede krultang. Daarnaast wil elk meisje haar haar mooi houden, zonder het te beschadigen, toch? Als je dacht dat papillotten, krultangen en warmtekrullers de enige manier waren om je haar te krullen, komt daar nu verandering in: ik heb namelijk een manier om je haar binnen 5 minuten te krullen, zonder dat je er veel geld aan hoeft uit te geven. Benieuwd hoe ik dat doe?
Deze manier van krullen kan voor iedereen. Of je nou dun of dik haar hebt, heel erg steil haar of een beetje slag. Hieronder zie je foto's van mijn haar. Ik heb vrij lang haar, krullen zakken normaal heel snel uit bij mij. Mijn haardikte is normaal: absoluut niet dun, maar ook niet super dik.

                                     
Wat je nodig hebt:
- Zachte haarband (circkelhaarband)
- Spuitfles met een beetje water (Kan van elk haarsprayproduct gemaakt waar niets meer in zit)
- Haarlak (Welke je zelf fijn vindt. Ik gebruik Andrelon 'slag', sterkte 4.)
- haarmousse (Geldt hetzelfde voor. Ik gebruik Schwarzkopf Junior Styling, sterkte 5.)
- Borstel
- Clipjes/schuifjes
- Krullenspray(optioneel)
 
Dit is mijn haar voordat ik begin met de krulmethode. Zoals je ziet is het behoorlijk steil. (Mijn excuses voor
de slechte kwaliteit van de foto's, het blijkt erg lastig te zijn jezelf te fotograferen, zeker van de achterkant.)


Nu zal ik de krulmethode stap voor stap uitleggen, met de foto's. Deze methode kun je het best uitvoeren de dag nadat je je haar gewassen hebt, omdat je haar dan niet meer zo glad is. Ook moet je dit doen als je haar droog is. Als je haar nat is, en je wikkelt het om een haarband heen, droogt je haar niet en is het na de behandeling nat en slap: geen krullen dus. Ik raad je aan dit bovendien voor het slapen te doen, zodat het 's nachts in z'n werk kan gaan. Je kunt het ook 's ochtends doen, als je bijvoorbeeld 's avonds een feest hebt, maar dan moet je wel de hele dag rondlopen met een apart kapsel. Ik zal nu alles stap voor stap beschrijven.

Stap 1: Borstel je haar goed door, zodat het helemaal glad is en vrij van klitten.

Stap 2: Spray een beetje water in je haar; niet zoveel dat het niet kan drogen, maar wel genoeg. Je haar moet een klein beetje vochtig aanvoelen, zoals het voelt wanneer je je haar gewassen hebt en het nog nét niet droog is. Borstel je haar weer door, zodat het water evenredig is verdeeld.

Stap 3: Doe wat mousse in je haar, voor extra versteviging.


Stap 4: Doe het haarbandje als een krans om je haren heen. Zorg dat de haarband net boven je voorhoofd, oren en nek zit.


Stap 5: Pak een pluk haar en wikkel deze om de haarband heen.

Stap 6: Als je de pluk door de haarband hebt heen gestoken, pak je dezelfde pluk plus nog wat meer haar ernaast. Ook deze pluk wikkel je om de haarband heen.

Stap 7: Ga net zo lang door met plukken pakken en deze om je haarband heen te wikkelen, totdat al je haar er in zit. Als je lang haar hebt (en/of dik),  kan het zijn dat je een paar plukken meerdere keren over hetzelfde stuk haarband heen moet wikkelen

Stap 8: Doe clipjes/schuifjes aan elke kant van je hoofd en onderaan om de haarband heen in je haar, zodat de haarband blijft zitten.

Stap 9: Ga lekker slapen! :)

 Zo moet het er uiteindelijk uit komen te zien.

Van de achterkant ziet het er dan zo uit. Er zijn altijd een paar plukken die (helaas) niet blijven zitten. Deze plukken kun je ook nog vastzetten met speldjes, zodat deze plukken er niet nog verder uit gaan.

Stap 10: Word wakker, haal de (eventuele) clipjes/schuifjes er uit en 'schud' de haarband uit je haar. Je zult je verbazen hoe makkelijk dit gaat! Kam de krullen met je vingers voorzichtig door, spuit haarlak en (eventueel) krullenspray in je haar en you're ready to go!
Dit was mijn eindresultaat. Mensen die me niet kennen en me met dit haar zien, denken altijd dat ik van nature krullen heb. Net echt toch, toch?

Krul jij je haren vaak? Of ben je juist blij met je haar zoals het is?

50 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf! Ik ken alleen de no heat curls van MacBarbie maar deze lijkt me veel fijner! Ik ga hem zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW wat een geweldige tip dit!
    Ik kwam pas nog zo'n haarband tegen die ik nooit meer gebruik, gelukkig dat ik 'm nog niet heb weggegooid haha :)
    Ga het zeker een keer proberen, hopen dat de haarband ook goed blijft zitten 's nachts (daar ben ik vooral bang voor met mijn dikke haar :P)
    Het ziet er heel erg mooi uit en ziet er inderdaad heel natuurlijk uit! Hopen dat het bij mij ook mooi wordt haha, bedankt voor de tip! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw wat een prachtige krullen! Jeetje, ik had niet verwacht dat het effect zo groot zou zijn. Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, supermooi gedaan! Ik wist niet goed wat ik moest verwachten als ik je zag met die haarband en dat haar erin, maar het is echt prachtig, ga ik zeker eens proberen. :)
    xoxo Lana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw ziet er natuurlijk uit! Ga ik ook zeker een keertje proberen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ontzettend grappig, ongeveer 3 weken ontdekte ik deze techniek en ik was er helemaal weg van! Een paar vriendinnen vinden het ook super tof, en bij jou werkt het ook heel mooi!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn haar is al krullend :) wel een orginele methode, dit heb ik nooit eerder gezien :P

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, heel mooi! Ik heb ook superstijl haar! Ga ik eens proberen!

    Love,

    Rowan

    www.redreidinghood.com
    Ps: I just started a running blog with my best friend. If you’re thinking about starting to run, may I invite you to our blog? www.chicksrunningonkicks.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, dat ga ik ook eens proberen! Erg mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige krullen zeg en dat op zo'n makkelijke manier!
    Leuke en handige post. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankje voor je comment. Ik vind ze altijd wel inspirerend en mooi om te lezen.

    Leuke post trouwens, de krullen zijn echt mooi!

    x
    www.monstrousstyle.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat enorm gaaf! Dit ga ik zeker een keer uitproberen!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat superhandig! Ik heb alleen al flinke krullen, dus voor mij niet zo nuttig, maar wel erg leuk en duidelijk geschreven!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze techniek kende ik nog niet! Het eindresultaat is prachtig. Bedankt voor de tip! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk, deze manier kende ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik krul mijn haar nooit maar dit is wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is echt super! :D wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. het eindresultaat is echt stunning! Ik ga het een keer proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk idee zeg!

    Liefs,
    Amélie
    http://bagsandchocolate.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk zeg, alleen mijn haren zakken altijd in no-time uit als ik krullen maak. Zó jammer is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaa dat doe ik ook wel eens, superfijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat staat je echt ontzettend mooi! Heel natuurlijk! :)

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat gaaf dat het zo goed werkt!! Het lijkt me ook nog best confortable liggen, in tegenstelling tot krulspelden, thanks!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh super gaaf!Ik ben alleen niet zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wauw super leuk idee!
    ik zal dat ook eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat leuk en goede tip! Ik krul zelf mijn haar niet echt vaak, omdat ik zo nu en dan wel aardig slagen heb. Ik volg je. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. mooie krullen zeg! Ik moet eigenlijk ook nog iets maken hoe ik mijn krullen maak. Maar ik heb er de hele tijd geen tijd voor ahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje he, super mooie krullen inderdaad!

    Liefs, Tessa
    www.beautylipss.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oohh wat gaaf! Dit ga ik zeker eens uitproberen, ziet er super mooi uit!
    Blijft het ook goed zitten?
    Ik heb namelijk heel dik en zwaar haar, dus het zakt altijd heel snel uit..

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dik en zwaar haar hebt, moet je zorgen dat je er van te voren genoeg mousse en water in doet (niet zoveel dat het niet kan opdrogen 's nachts) en na die tijd genoeg haarlak. Dan blijft het het beste zitten :)

      Verwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik kende deze techniek al, maar ik had niet gedacht dat het echt zo goed zou werken! Ik ga het zeker ook een keer proberen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een goed idee! En het ziet er ook nog best leuk uit in de haarband, haha :) Dit ga ik echt proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, wat een mooi resultaat! Staat je mooi krullen!

    http://fashionoase.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wow you look amazing,dear! so pretty <3
    Have a nice weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw! Dit is echt super graaf! Ik heb al veel methodes gezien om krullen te krijgen zonder krultang, maar deze is ook heel goed! Je hebt mooi haar x
    bbyangelx.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  36. WOW! Hier sta ik echt versteld van!! Wauwie! Haha het ziet er zelfs nog leuk uit met je haarband in!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ha! slim zeg, deze truc had ik nog nooit eerder gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh dat is leuk en handig! Ik ga het zeker ook eens proberen, en dan maar hopen dat ze niet binnen 1 uur uitzakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow superleuk, het resultaat is ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Love your blog!! , your hairs so nice , following! :)x

    http://www.beellamode.blogspot.ie/

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wow, ik had nog nooit iets gelezen over deze techniek maar hij is super handig! De krullen zien er inderdaad ook erg natuurlijk uit, leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.