UA-37194977-1

26.12.12

Parfum: Givenchy, Kenzo en Fendi



Parfum. Ik draag het elke dag en ben er dol op. Het parfum dat jij lekker vindt en draagt, laat zien wat voor soort persoon je bent. Het geeft net dat extra accentje aan je verschijning. Niemand houdt van mensen die stinken: daarom wil iedereen toch lekker ruiken? Het kan best lastig zijn een parfum te vinden die helemaal bij je past. Ik heb 5 soorten parfums getest van parfumerie.nl. Benieuwd wat ik ervan vind?

Ik begin met het parfum waar ik het meest enthousiast over ben: Fan di Fendi eau de toilette (minder zwaar dan eau de parfum) van Fendi. Wat ik erg leuk vind aan deze tester, is dat je kunt zien welke soort fles je kunt verwachten als je het parfum wilt kopen. Een erg mooie fles, trés chique!  Ik word er helemaal vrolijk van! Als ik hem net heb opgespoten, ruik ik heerlijk fruitig en fris. Het parfum is niet heel sterk of zwaar, lekker luchtig, maar toch een beetje pittig en stoer: daar hou ik van. Ik zal uitleggen hoe het parfum verder ruikt door de noten die er in zitten te noemen.

Top noten (dit zijn de noten die je ruikt als je het parfum net hebt opgespoten):
Peer, mandarijn en limoen.
Hart noten (dit zijn de noten die je het langste ruikt, worden ook wel middelste noten genoemd):
Groene thee, gele jasmijn en Siciliaanse bergamot.
Basis noten (dit zijn de noten die je ruikt als het parfum bijna is weggevaagd):
Leer.

Het parfum opent heel fris en fruitig: je ruikt goed de limoen en de mandarijn, heerlijk citrusachtig, niet zo sterk. Later wordt het parfum wat zwaarder en ruik je de gele jasmijn heel goed. Door de leerachtige ondertoon wordt het geheel niet te zoetsappig. Toch blijft het parfum heel fris door de bergamot en thee en het blijft goed zitten.  
Fendi wil met dit parfum ons een Italiaanse zomer laten ervaren. Zeker in dit begin lukt dit ze goed. Waar ze zelf vooral reclame voor maken zijn de leerachtige noten die ze in het parfum hebben verwerkt. Een beetje pit, lekker! Dit parfum moet je kopen als je van een fris parfum houdt, maar niet te zoetsappig wil over komen.

"Fan di Fendi eau de toilette" is te koop vanaf €43,- voor 30 ml

Dan Flower by Kenzo van (hoe kan het ook anders:) Kenzo. Dit is een mierzoet parfum en een echte klassieker. Er zijn veel nepparfums van gemaakt, bijvoorbeeld bij de Action is er één te koop. Ik heb de eau de parfum getest, een zware versie dus van deze geur. Flower, de naam zegt het al: het is heel bloemig.
Op de achterkant staan de noten die je het beste ruikt: roos, vanille, musk en viool. Ik moest behoorlijk wat digging op internet doen om uit te zoeken wat alle noten precies waren.

Top noten:
Bulgaarse roos, wilde meidoorn, palma viooltjes en Cassia (waarschijnlijk een bloem).
Hartnoten:
Witte musk en  opopanax: zoete mirre (vanille).
Basisnoten:
Hedione (soort jasmijn) en cyclosal  ('een krachtige onthuller van bloemige akkoorden': soort bloem)

Gelukkig rook ik de bekende noten het beste (misschien daarom?). Het parfum opent heel zoet en bloemig, je ruikt vooral roos en musk en de vanille maakt het zoet. In het middenstuk ruikt het parfum heel kruidig en sterk naar musk. Het langste ruik je roos en vanille.
Het parfum deed me erg aan oma’s denken. Het is een tijdloze geur, voor iedereen toegankelijk, maar als je een lekker parfum voor je (schoon)zusje of vriendin zoekt zou ik deze niet kopen. Zoek je een parfum voor je oma of moeder, dan kan het heel goed. Het is namelijk een lekker parfum, zeker als je van bloemen (vooral roos) houdt.

Het eau de parfum "Flower by Kenzo" is te koop vanaf €48,- voor 30 ml. 

De volgende parfum is ook van Kenzo: Flowertag by Kenzo. Dit parfum was oorspronkelijk bedoeld als een ‘youthful version of Flower by Kenzo’. Het parfum ruikt alleen totaal anders als Flower by Kenzo. Het enige wat ze gemeen hebben is de musk ondertoon. Dit parfum ruikt behalve bloemig ook erg fruitig en fris, zeker jeugdig!

Topnoten:
Grapefruit, zwarte aalbes en rabarber.
Hartnoten:
Gardenia, jasmijn en pioenroos.
Basisnoten:
Musk, praline, vanille en patchouli.

Het parfum opent (zoals ik net al zei) heel fruitig en fris, je ruikt vooral de grapefruit en de zwarte aalbes, lekker! Toch vind ik het na een tijdje een beetje ruiken naar douchegel. Op het laatst ruik je vooral de patchouli en is het een beetje wc-verfrisserachtig. Niet vies, absoluut niet, maar ook niet een heel speciale geur. Het parfum ruikt heel meisjesachtig en is heel toegankelijk. Moet je een cadeautje geven en weet je niet precies wat voor soort type de ontvanger is, dan is dit parfum perfect.

Het eau de parfum "Flower tag by Kenzo" is te koop vanaf €35,- voor 30 ml.



Nu ga ik over naar een hele ander merk, Givenchy. Ik begin met Absolutely Irrésistible. Dit is echt een extreem zoet en zwaar parfum, nog zoeter dan Flower by Kenzo. Toen ik hem opspoot deed de zware geur mij meteen denken aan Maroussia. Daarom vind ik hem vooral geschikt voor in de avond. De parfums delen dan ook behoorlijk wat noten. Het hoofdingrediënt is jasmijn, dat is wel te ruiken. 


Topnoten:
Clementine, rode bes en paprika.
Hartnoten:
Jasmijn, heliotroop en sinaasappelbloesem.
Basisnoten:
Ceder hout, patchouli en amber.
  
Het parfum opent direct al heel zwaar, dit komt waarschijnlijk door de jasmijn en de amber die er in zijn verwerkt. Verbazend genoeg vind ik het geen heel fruitige of citrusachtige opening hebben, ook al opent het parfum met clementine en rode bes. Je ruikt vooral de paprika. Wat je tijdens het middenstuk vooral goed ruikt is de jasmijn. Deze is erg overheersend. Op het laatst ruik je nog steeds jasmijn, maar ook patchouli.
Als je een liefhebber bent van zware avondgeuren, is dit het parfum voor jou. Ik ben zelf meer het fruitige en frisse type, dus dit parfum was zeker niet mijn favoriet. Ik zou  het parfum niet cadeau geven aan jong meisje, maar voor een gala of iets dergelijks is dit parfum best geschikt: het is enigszins mysterieus.

Givenchy "Absolutely Irresistible" Eau de Parfum is te koop vanaf €69,95 voor 50 ml. 




Als laatste heb ik voor jullie nog het andere parfum van Givenchy: Ange ou DémonLe secret Elixir. Wat zo leuk is, is dat het parfum in het begin heel lief en zacht is, en aan het eind juist sensueel en donker: ‘Ange ou demon…?’ Engel of een demon (duivel)? De naam past in ieder geval al bij het parfum.

Topnoten: 
Neroli, amalfi citroen, thee.
Hartnoten: Jasmijn, frangipani, sinaasappelbloesem.
Basisnoten: Vanille, cederhout, musk, patchouli.

De opening is heel fris en zacht, niet te sterk. Lekker fris en fruitig door de citroen en door de thee juist weer zacht. Na een tijdje ruik je de jasmijn heel goed, dat is echt een sterke noot zeg! Door de sinaasappelbloesem wordt het geheel weer iets frisser. Het langst ruik ik de patchouli en de jasmijn, met een vleugje musk en vanille (zoetig). Ook deze geur vind ik meer een avondgeur, omdat hij best zwaar is. Ook vond ik het parfum na een tijdje wat poederig worden. Dit zou kunnen komen door de cederhout, ik weet het niet, maar dat vond ik een minpuntje. Wat me opvalt is dat de noten van beide Givenchy parfums veel noten hetzelfde hebben, terwijl het toch twee heel verschillende geuren zijn. Ze blijven beide erg goed zitten gedurende de dag en dat vind ik dus altijd een groot pluspunt. Dit parfum is echt iets voor jou als je lief en zacht wil ruiken, maar daarna over wilt gaan op sensueel en donkere geur zonder opnieuw parfum op te spuiten.


Givenchy Ange ou Démon le Secret is te koop vanaf 50 ml voor € 56,95.

Welke parfum lijkt jou het lekkerst?

Dit artikel is gemaakt door Anniek. Anniek zal in de toekomst vaker artikels voor me schrijven en ik ben heel met mijn tweede 'auteur'. Welcome, Anniek! :)

39 opmerkingen:

  1. De laatste klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke reviews zeg! Ik hou ook echt ontzettend veel van parfum!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! De laatste lijkt me het beste. Daar heb ik ook al eens een testertje van gehad denk ik :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha your blogtitel is cool <3

    want to follow each other? i will defiently follow back

    my blog:
    http://thebizarrebirdcage.blogspot.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg dat je die getest hebt! Ik heb toevallig pas nog 2 parfums gekocht, van Replay en Christina Aguilera, die zijn echt heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met paprika? Lijkt me wel 'interessant'.
    Heel leuk stukje Anniek (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker! Ik ben niet zo van de verschillende parfums, ik heb er maar 1 die ik eigenlijk altijd draag dat is namelijk Pure Woman van Bruno Banani (:!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De eerste en laatste lijken me heel lekker ruiken. Leuk geschreven ook! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke blog heb je!
    zullen we we elkaar volgen? :)
    liefs
    http://essesingularis.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Flower by Kenzo blijft mijn favoriete parfum allertijden. Het flesje vind ik ook prachtig! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dankje voor je comment :)
    die laatste lijkt me erg lekker!
    Liefs'

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mjammiee! Parfum! Als ik er aan denk word ik verdrietig omdat ook mijn luchtje van Marc Jacob (daisy) is gestolen:(:( die had ik ook nog eens van mijn vriendje gekregen:(!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dolce & Gabanna - limperatric'e Nr.3 ∆

    http://tanilias.blogspot.de

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love Kenzo flower..een van mijn favoriete parfume. Nu ben ik benieuwd naar Flowertag by Kenzo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er lekker uit! Ik hou echt van parfum :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk! Een tweede blogger spannend hoor:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat heb je een leuke blog!!
    kom je ook een keer kijken op mijn blog?
    ik ben benieuwd wat je ervan vind;)
    liefsxx
    www.littlewriterwrote.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hmm klinkt allemaal heerlijk!
    Fan di Fendi lijkt me fijn!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze klinken allemaal echt heel lekker!
    Liefs, Tessa
    www.beautylipss.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. vooral die van Kenzo lijkt me heerlijk! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De eerste en de laatste lijken me heerlijk!
    Alleen jammer dat ik allergisch ben voor bijna ieder parfum haha: begin binnen 2 minuten te niezen en blijf de hele dag verkouden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke artikel! De laaste klikt zo lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het laatste geurtje lijkt me het lekkerst ruiken! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mij lijkt "Flower" van Kenzo het lekkerste ruiken! Leuk geschreven, Anniek mag wel vaker artikeltjes schrijven :). Ik heb ook nog even verder gekeken op je blog en vond 'm erg leuk! Ik ga je volgen! Volg je me terug? Liefs,
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb zelf vip van Carolina Hererra en die vind ik echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die van Kenzo had ik ook als monstertje maar doet me echt heel erg aan een wc reiniger denken! Kenzo amour is wel heeerlijk. Goed review!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De allerlekkerste vind ik flowerbomb van Victor en Rolf, jammer dat die zo duur is. Maar flowers van Kenzo vind ik ook lekker ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke post! Bedankt voor je commentje:)

    Kus!

    Http://juicyconfashions.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

    Also visit my web page :: soundslikeproduction.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. It's an remarkable post designed for all the online people; they will take benefit from it I am sure.

    Look into my web site: myspacearticles.info

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I read this paragraph fully regarding the comparison of newest and preceding technologies,
    it's awesome article.

    Check out my blog; binary trading

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Thank you for sharing your info. I truly appreciate
    your efforts and I am waiting for your next write ups thank you once
    again.

    Also visit my homepage; virtual private server ()

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.