UA-37194977-1

3.7.16

Hallo nieuwe e-reader!


De laatste tijd heb ik de smaak qua lezen weer te pakken. Ik vind het heerlijk om me weer te verliezen in een boek, terwijl ik dat een lange tijd eigenlijk niet meer gehad heb. Wat ik wel ontzettend irritant vind aan boeken, is de manier waarop je ze vast moet houden. Gelukkig is daar een oplossing voor: een e-reader! En dat is niet het enige handige aan zo'n e-reader...

Ik heb de Sony PRS-T2 aangeschaft via Marktplaats. Ik wilde namelijk niet te veel geld uitgeven, maar wel een goede e-reader in bezit hebben. Het hoesje kreeg ik erbij. Hier zit een lampje in, wat ontzettend handig is voor als je in het donker leest.
De e-reader is van handig formaat. Je kunt hem makkelijk in je hand houden en hij is ook niet te dik of te dun, te zwaar of te licht: hij is precies goed.
Ik lees nu het boek Wachten op woensdag van Nicci French. Die stond er namelijk nog op met nog 129 andere boeken. Daar had ik geluk mee: ik kon na aankoop gelijk beginnen met lezen!
Je kunt een aantal dingen aanpassen, zoals het lettertype, de weergave (denk aan het formaat, helderheid etc.). Je kunt notities maken, krabbels nemen en naar een pagina navigeren. Je kunt er zelfs foto's op zetten die je als achtergrond kunt gebruiken als de e-reader in slaapmodus is.
De e-reader werkt ontzettend makkelijk. In het menu zie je welk boek je aan het lezen ben en op welke pagina ben. Je ziet ook de recent toegevoegde boeken. Bij boekenplanken staan de boeken die op je e-reader staan. Ik heb er inmiddels genoeg boeken op staan om een lange tijd vooruit te kunnen,. Verder heb je applicaties als internet, notities, woordenboek (wat je ook kan gebruiken tijdens het lezen trouwens, súper handig!), kladblok en foto's. De e-reader is gelinkt aan Bol.com, waar je e-books kunt kopen. 

Wat jammer is, is dat deze e-reader niet meer te koop is. Wel zijn er nog genoeg accessoires voor te koop, maar daar heb je ook vrij weinig aan zonder e-reader. Als je deze e-reader zou willen hebben, zou je eigenlijk even op Marktplaats moeten kijken. Ik raad hem namelijk iedereen aan! Sinds ik deze heb, sjouw ik hem overal mee naar toe en verslijt ik heel wat bladzijden tijdens het openbaar vervoer. Ook de batterij gaat lang mee.

Wat hebben jullie liever? Een e-book of een echt boek? En waarom?

Liefs, Jolet

3 opmerkingen:

  1. Wow! Wat leuk dat je een e-reader hebt en een heel mooi hoesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig z'n e-reader lijkt mij! Zelf lees ik eigenlijk nooit boeken. Liefs Gea.

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.