UA-37194977-1

15.4.16

Healthy breakfast | Havermout pannenkoekjes


Ken je dat gevoel op zaterdagochtend? Dat je een keer lekkerder wilt ontbijten dan dat je normaal doet? Doordeweeks eet ik eigenlijk standaard havermout met fruit of kwark met fruit en muesli. Op zaterdagochtend heb ik altijd meer tijd voor mijn ontbijt, dus dan pak ik echt uit. Dit keer maakte ik heerlijke pannenkoekjes van havermout, ei en banaan met rood fruit. Heerlijk!


Wat je daarvoor nodig hebt: 
  • 40 gram havermout
  • 1 ei
  • 1 banaan
  • 1 theelepel bakpoeder
  • Klein beetje water of (amandel/soja)melk
  • rood diepvriesfruit
  • 1 theelepel citroensap
Hoe ga je te werk?

1. Doe de havermout, ei, banaan, water/melk en bakpoeder in de blender of keukenmachine. 
2. Mix het tot het een beslag is. 
3. Doe een beetje olijfolie/kokosolie in een pan.
4. Neem twee eetlepels beslag en doe dit in de pan.
5. Als je ziet dat er bubbeltjes op het pannenkoekje komt draai je hem om, dit gaat al vrij snel. 
6. Je kan ongeveer 5 pannenkoekjes maken van het beslag maken, leg deze op elkaar op een bord. 
7. Doe het diepvriesfruit in een apart steelpannetje, doe hier het citroensap bij.
8. Blijf roeren zodat het fruit zacht wordt en leg het dan over de pannenkoekjes. 


En klaar.. Een heerlijk ontbijtje om je weekend perfect te starten! Genieten maar. 

Het vult echt enorm en is heel gezond. Hier kan je een hele ochtend op teren, zonder honger te krijgen. Het rood fruit zou je ook kunnen vervangen door blauwe bessen, een kiwi of een banaan. Net waar je zin in hebt. Ga jij deze maken?

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke variant. Ik heb toevallig vanmorgen ook pannekoekjes gemaakt. Dan van volkoren speltmeel. Deze lijken mij ook heerlijk dus ik ga dit zeker even uitproberen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heerlijk uit zeg! Lekker met dat rood fruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er echt heerlijk uit! Ga het recept even overnemen hoor, mjammie! Liefs.x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yummie, dit ziet er zo ontzettend lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.