UA-37194977-1

10.11.15

Photo diary & shoplog

 
Vorige week donderdag zijn we op excursie geweest naar het museum NEMO in Amsterdam met de tweedejaars Pabo-studenten. Op de terugweg kwamen we zeer helaas (hmm, not really) langs Almere en besloten we daar ook even een stop te nemen om te shoppen bij de Primark.

There we go!

Ik heb een aantal foto's gemaakt in het museum zelf. Ik noem het wel een museum, maar eigenlijk kun je het niet echt een museum noemen. NEMO is bedoeld om zelf te ontdekken en zelf te leren. In NEMO kan je bijna niet anders dan actief zijn. Dit is natuurlijk wel met een reden: als je zelf uitprobeert en zelf achter bepaalde dingen komt (en dus leert van hetgeen wat je gedaan hebt), onthoud je dingen beter. Voor ons als aankomende leerkrachten konden wij hier genoeg inspiratie uithalen voor onze eigen lessen. We hebben een korte presentatie bijgewoond en mochten vervolgens aan de hand van opdrachten door het museum lopen.

De doelgroepen die ik er vooral heb zien rondlopen waren basisschoolkinderen, middelbare schoolkinderen, ouders met kinderen, maar ook een aantal toeristen.

Op de tweede verdieping was enorm kleurrijk en op een leuke manier vormgegeven. Hier waren veel dingen die te maken hadden met hersenen en hoe je je hersenen 'voor de gek' kon houden.

Ook was er een lab. Op het moment dat ik de foto maakte was het er nog niet zo druk, maar later was het er bijna vol. Ik denk dat er klassen waren die bezig waren met opdrachten vanuit het museum of school gekregen.

Er was ook een ruimte dat allemaal smart technologie producten tentoongesteld had. Ik ben er eerlijk gezegd niet in geweest omdat het niet mijn interesse wekte, maar  ik ga er vanuit dat je hier ook zelf ontdekkend kan leren met uitleggen erbij. 

Op de derde verdieping was een verdieping gericht op tieners. Leuk dat ze zoiets hadden, zo kun je wat onderscheid maken voor wie wat bedoeld is. 

Een onderdeel dat op de Teen facts-afdeling aanwezig was, ging over hormonen. Hoe komt het dat tieners wat anders reageren op bepaalde dingen, wat doen hormonen met je en ga zo maar door. Super interessant!  

Wat ik het leukste vond en wat andere studenten ook opviel, is dat ouders het eigenlijk misschien wel net zo leuk vonden als hun kinderen. Hier zag ik twee volwassenen (ik ging er vanuit dat hun kinderen ook ergens in het museum rondliepen) ook zelf wat uitprobeerden in het museum. Fun!

Ik vond de vierde verdieping het interessants. Dit ging over hersenen en psychologie. Dit is een voorbeeld van een expo waarin de afstanden tussen mensen in bepaalde zones worden aangegeven en worden toegelicht.

Ook was er een spiegel die draaide zodat je je dikker en dunner begon te zien. Op het moment dat je dacht dat jij er zo uit zoals je je op dat moment in de spiegel zag, moest je op de knop drukken. Op die manier kwam ik er achter dat ik mezelf dikker zie dan ik eigenlijk ben. Bedankt voor het compliment, NEMO!

De spiegel legde ook de link naar het ontstaan van verschillende eetstoornissen aan de hand van dus je zelfbeeld. Erg interessant!

Er waren ook een aantal van zulke borden met feiten aanwezig in het museum. De informatie die erop stond was duidelijk en liet je nadenken over dingen waar je waarschijnlijk nog nooit bij stilgestaan hebt.

Het was een leuk en leerzaam bezoek aan het museum. Ik zou er zelf denk ik niet zo snel heen gaan voor een daguitje, maar als ik later kinderen zou hebben, zou ik hier zeker een keertje heen gaan. De kinderen die er waren waren zo enthousiast. Bovendien kan je er enorm veel ontdekken en leren.

Dan de shoplog van de items die ik gekocht heb bij de Primark:

Simpele donkerpaarse top (€6,-)

Bij dit jurkje hoort een riempje voor om de middel, maar het riempje was bruin. Als ik hem draag, doe ik er een zwart riempje om: dat past net iets beter bij mij.

Donkerblauwe jurk (€16,-)

Bordeauxrode blouse (€13.-)

Portable oplader (€8,-)

Shower puff (€1,50)

2 paar handschoenen (€1,50)

12 opmerkingen:

  1. Leuke foto's en wat een toffe aankoopjes allemaal :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke diary en wat een leuke spulletjes van Primark! Die rode blouse is super mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je bij NEMO bent geweest. Ben ik nog nooit geweest. Ik vind je jurk die je gekocht hebt heel mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er een paar jaar geleden heen geweest, maar er inderdaad voor iedereen wel wat te doen ! Je gekochte spulletjes zijn ook erg leuk, vooral de jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's en mooie kledingstukken die je hebt gekocht!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond Nemo echt leuk altijd :)
    En die bordeauxrode blouse vind ik echt prachtig! Mooie kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke aankopen!

    In een ver verleden ben ik ook eens naar NEMO geweest, ik geloof dat we in groep 4 of groep 5 zaten. En net als het visje Nemo verloren mijn vriendinnetje en ik het pad. Stonden we daar ineens in een kelder met allemaal vreemde dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto's! Jaren terug ben ik ook eens in Nemo geweest, maar die zelfbeeldspiegel was er toen denk ik nog niet, want dat kan ik mij niet herinneren. Leuk ook dat je ook nog naar Primark bent geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je nieuwe blog is erg leuk! Mooie layout.
    en ook een leuk artikel dit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben vroeger ook wel eens naar Nemo geweest, maar dat is echt al heeel lang geleden. Leuke kleding en spullen heb je gekocht bij de Primark. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een tof museum, Nemo! Ziet er ontzettend leerzaam uit! En leuke items heb je gekocht! De bordeuxrode blouse heb ik ook! Toevallig haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie bordeaux rode blouse. Zoiets zoek ik ook nog! Ik vind Nemo trouwens ook echt leuk! Die zelfbeeldspiegel was er toen nog niet. Maar beter ook denk ik haha

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.