UA-37194977-1

23.2.16

Travel diary | Antwerpen


Antwerpen, eigenlijk zo dichtbij Nederland, maar ik ben er nog nooit geweest. Totdat mijn beste vriendinnetje jarig was, toen dacht ik: 'Laten we samen naar Antwerpen gaan!' Zo gezegd zo gedaan. Ik had een kamer via Airbnb geboekt, midden in de stad (echt letterlijk) voor een redelijke prijs. M'n vader was zo lief dat we zijn auto mee mochten, dus we konden heerlijk met de auto naar Antwerpen toe vanaf Groningen. En dat is maar drie uurtjes. Van tevoren heb ik research gedaan naar leuke plekjes om te eten/zien/doen in Antwerpen, zodat we er echt een nuttig weekend van konden maken.

Dit was het uitzicht vanaf onze kamer! Gaaf hè? Voor de mensen die Antwerpen kennen kan je zien dat we midden op het Meir zaten en tegenover het Centraal Station. Ons appartement bevond zich boven de Armani Jeans winkel en we konden rollend shoppen, ideaal!

Antwerpen is echt een hele mooie stad. Het fijne is ook dat alles op loopafstand te doen is. Hierboven zie je de grote markt, dit ligt vlakbij de 'Lieve vrouwe Kathedraal'. Hier bevinden zich veel leuke eettentjes en kroegjes. De mensen in Antwerpen zijn ook ontzettend aardig en behulpzaam, dus als je de weg kwijt bent hoef je je geen zorgen te maken. Op de Grote Markt hebben we een wijntje gedronken en hier vlakbij uiteraard heerlijke bonbons gekocht (ook voor mijn zusje, zie haar blogpost)


Op de tweede dag moesten we iets verder lopen en zijn we naar het Museum Aan de Stroom (MAS) gegaan. Dit is een modern gebouw en als je een aantal trappen (ongeveer 10) op gaat, krijg je dit uitzicht. Mooi hè? Het was ook echt prachtig weer dus we konden super ver kijken. 


Natuurlijk moest er ook gegeten worden! Naast het Museum aan de Stroom had je een heel hip tentje met burgers. Wij als burger fans moesten hier uiteraard even een burgertje testen. Het restaurant heet ' Ellis Gourmet Burger'. 


Dit was hem.. Mijn heerlijke burger met zalm. Daarbij hadden we gefrituurde uienringen en een gepofte aardappel. Een heerlijke maaltijd en voor een klein prijsje. 

Met deze burger als afsluiter was ons weekend zeer geslaagd en kan ik je zeker aanraden om Antwerpen een keer te bezoeken. In principe kan je in twee dagen al een heleboel zien, maar als ik jou was zou ik er nog een extra nachtje aanboeken. Benieuwd waar ik overnacht heb? Laat het me weten, dan stuur ik een linkje door! 

18 opmerkingen:

  1. Antwerpen lijkt me een leuke stad! Ik ben er een keertje geweest maar dat was niet zo heel lang helaas, ik zou er graag nog een keer terug gaan om lekker te shoppen, of om die heerlijke burger daar te eten :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke uitstappen heb je gemaakt.
    Antwerpen is inderdaad prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik vind Antwerpen een hele leuke en mooie stad, vooral om te shoppen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk tripje naar Antwerpen. Ben er zelf nog nooit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heerlijk zeg zo'n appartement in het centrum! Antwerpen is heeeeel leuk, een vriendin van me heeft er een tijdje gewoond dus een aantal keren geweest, maar blijft ook leuk! Liefs.x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lekker om even tussen uit naar Antwerpen te gaan. Ik kan het daar ook niet laten om chocolade te kopen. Op de foto’s ziet de stad er goed uit en je broodje zalm ook…jam jam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je dit met je beste vriendin hebt gedaan. Het lijkt me een hele gezellige stad, ik wil er ook nog een keer heen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachthotel had je zeg! Super en dan ook nog eens gelijk shoppen --> heaven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er leuk uit! Lief dat je met je vriendin voor haar verjaardag naar Antwerpen bent gegaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I have never been there but I see it is really a visit worth!
    Many thanks for your kind comment on my blog. Do you want to follow each other?
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Antwerpen is echt een prachtige, fijne stad! In het donker ziet het er ook erg knus uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie foto's!! Ik wil ook graag nog een keer naar antwerpen!!!!!!!!!!
    Ik heb je trouwens genomineerd, dus als je zin hebt een paar vraagjes te beantwoorden.... ze staan op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk artikel! Antwerpen lijkt me een hele leuke stad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve verrassing! De burger ziet er wel erg lekker uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alleen voor die burger met zalm zou ik al naar Antwerpen willen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind Antwerpen zo leuk! Ben er afgelopen jaar 2 keer geweest, ga er zeker nog vaker naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik woon in Antwerpen. Dol op mijn stad! ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Followers

Things I want to blog about © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.